Dnešní den máme odpočinkový. Po dlouhé cestě si to zasloužíme. Vstáváme až o půl osmé, zajdeme na snídani a kolem deváte vyrážíme na prohlídku městečka, ve kterém jsme ubytovaní - Saintes-Maries-de-la-Mer.

V centru městečka je již s dálky viditelný opevněný kostel. Kolem něj je spousta uzoučkých křivolakých uliček plných obchůdků, restaurací a samozřejmě turistu. Po krátkém hledání najdeme Spar, kde si nakoupíme zeleninu a místní víno na večerní posezení.

Pak jdeme prozkoumat moře. Stačí od bungalovů popojít zhruba 200 m, projít brankou ve vysokém plotu a jste na krásných plážích plných jemného rozpáleného písku. Teplota opět šplhá na 38°C a tak osvěžení v chladné vodě bodne... Díky kamenným vlnolamům si můžete vybrat chránené pláže s minimálními vlnami, nebo otevřené s vlnami ve kterých se krásně skotačí...

Po obědě nasedáme do autobusu a všichni společně miříme do historického městečka Arles na řece Róně. Parkujeme přímo u řeky vedle mostu zničeného za druhé světové války, ze kterého zůstaly jen pilíře zdobené kamennými lvy. My procházíme městečkem ke staré aréně.

Aréna je nádherná a udržovaná. Zakoupíme si vstupenku a jdeme na prohlídku. Aréna nadále slouží pro býčí zápasy. Jsme trochu zklamaní kovovou konstrukcí tribun uvnitř, ale v rámci udržení památky to asi bylo nezbytné.

Procházíme po obvodu celé arény a jsme nadšení její rozlohou. Z ochozů jsou krásné výhledy na město.

Dále míříme ke starému antickému divadlu, které také stále slouží svému účelu.

Vedro je ale únavné, jsme rádi za kousek stínu, do kterého se můžeme schovat.
Je nám líto, že naši průvodci z důvodu licencí nemohou vyprávět o okolí během prohlídky. Vždy nám vše přečtou na jeden zátah v autobuse po cestě, a když přijdeme na místo, už v hlavě skoro nic nemáme...

Další zastávkou je kostel Saint Trophime.

Francouzi jsou na horko připraveni - hlavně obchodníci z něj mají radost - vybrat si u nich můžete z nespočetných druhů zmrzlin. Jana si kupuje na vyzkoušení levandulovou a já pepermintovou. Takové doma nemáme. Jeden kopeček stojí 2,5 EUR.

Průvodci nás ještě vedou k Elysejským polím. Až tady pochopím, že to znamená starý hřbitov... Přicházíme k nim ale až na poslední chvíli a kupovat si vstupenku na 5 minut nemá cenu. Tak se vracíme městem nazpět k autobusu a celí uvaření míříme do kempu. Snad se večer ještě stačíme ochladit v moři. Limit nám totiž tvoří zadní branka kempu, která se zavírá kolem deváté a obcházet kemp kolem je už pořádný kus cesty...

Zpět na úvodní stranu Provence

Další dny naší cesty po Provence:

Le Pont D´Arc a St. Martin d´Ardeche

Glanum, Van Gogh, Saint Rémy, Le Baux de Provence

Luberon, Lacoste, okrové doly

Aigues Mortes

Pont du Gard, Avignon

Cassis, Les Calanques

Vytisknout stránku Vytisknout stránku1. 1. 2016, 19:45, zobrazeno 3039x, dnes 0x