Dachstein 2007 - den šestý

24.7. úterý, den šestý

Ráno bez problémů vyskakujeme z postelí, což je po včerejšku docela dobré. Jedeme autobusem k jezeru Boden See (1 157 m n.m.). Tam se vydáváme na okružní cestu kolem vody k vodopádům. Ferda tvrdí, že zůstane dole, protože je zlomený a nemůže. Nikdo mu nevěří.

Vodopády podél kterých budeme stoupat vidíte vlevo vzadu.

Výstup kolem vodopádů je horší než včera - je dusno a během chvíle jsme všichni úplně promočení.. Cesta jde do prudkého kopce cik cak, oproti včerejšku jde alespoň chvílemi pod stromy. Nahoru vyjdeme zase pěkně zničení. Nad námi se klenou další vodopády. Tam nás ale už nikdo nedostane!!

Pohled z půli kopce na jezero.

Za chvíli se dá do deště a tak se schováváme v chatě Hans Wödl (1 528 m n.m.). Dáme si kávu, kakao a apfelstrudel, Lumír si objednává polévku. Postupně jsme všichni obslouženi, jen Lumír neustále nic! Díky bouřce venku nejde elektřina, navíc je chata vybavena planovými lampami, které ale nesvítí. Číšník nás obslouží s čelovkou na hlavě, aby viděl kolik nám má zaúčtovat. No špica. Ptáme se, kdy dostane Lumír tu polévku. Zapoměni na něj! No tak měl Lumča polévku, co svět neviděl!!!

Jelikož venku přestalo pršet, vydáváme se na cestu dolů. Pod vodopády nás chytne slejvák. Během dvou minut máme kalhoty i boty promočené, pláštěnka nám alespoň chrání batohy s foťáky. K autobusu se vracíme značně provlhlí. Asi hodinu musíme čekat, než se sejde celá výprava a pak jedeme na ubytování. Už se těšíme do sprchy na zahřátí. Cestou si ne zrovna příjemný (věčně nespokojený) párek mladých spolucestujících vynutil zastávku u marketu. Všichni se do autobusu vracejí včas, jen oni mají jako vždy čas. Celí promoklí se klepeme zimou a čekáme, až se uráčí vrátit. V každém zájezdu musíme potkat někoho, kdo dělá problémy.

Konečně se vracíme na penzión a míříme do sprchy. Pak příjde odměna. Za dveřmi cinká Lumír a zahřívá nás vnitřně (slivovicí). Ještě že ho tu máme!!!

Pohled z verandy penzionu. Vlhko je pořád, ale myslím, že zítra nás čeká lepší počasí než dnes...

Další dny naší cesty v okolí Dachsteingruppe:

Den sedmý - Stoderzinken

Den osmý - Hallstatt

zpět do Postřehy z cest

Vytisknout stránku Vytisknout stránku5. 2. 2011, 23:07, zobrazeno 4298x, dnes 0x