JUNGFRAU 2008

Po páté se vydáváme na naši dovolenou za hranice všedních dnů. A znovu to je jako poprvé Švýcarsko. Nemůžeme se dočkat. Poslední návštěva Švýcarska (a zároveň taky první...) pro nás znamenala kulturní a estetický šok. Či spíše neuvěřitelně nádherný zážitek. Věříme, že i letos to bude nádherné!

Rozšířili jsme naše řady o další ovečky - o Janu a Ivana Rabasovy. Jinak jedeme ve standardní sestavě - Marcela, Jana, Ferda, Lumír a já.

Výhled z Manlichenu na Jungfrau

Pátek, den první, 18. 7. 2008

Naše cesta začíná v pátek odpoledne. Děti zůstávají samy doma - až do pondělka, kdy se přesunou do Petřvaldu. Mám z toho trochu husí kůži, ale snad to dobře dopadne. O půl čtvrté nás veze Břéťa na sraz před kulturní dům Vítkovic, kde nás čeká Marcela s Lumírem a Jana s Ivanem. Kousek od nás stojí zoufalá stará Karosa a my máme strach s čím zase pojedeme. Ferda nám sice volá, že už jede, ale je tajemný jako hrad v Karpatech a nechce říct, co za káru nás poveze.

Po chvíli doráží slušný autobus a my nasedáme. Vevnitř nás čeká překvapení - uvnitř kromě Ferdy sedí i Vašek a Ivana a za nimi Michal a Martina. Celou dobu to před Marcelkou a Lumírem tajili, aby bylo překvapení! Takže nás je nakonec 11 - grupa mocnego uderzenia....

V 16:00 vyrážíme přes Frýdek ho Hranic, pak do Olomouce a Brna. Z Brna vyjíždíme v 17:00. Průvodce s řidiči se rozhodují jet přes Německo, aby se vyhnuli zácpám na rakouských dálnicích. Kolem jedenácté zastavujeme v Rozvadově a pak už míříme do Německa. Na hranicích se Švýcarskem jsme brzo ráno a kolem desáté přijíždíme do Lauterbrunnenu, místa našeho ubytování. Vzdálenost je zhruba 1200 km a zvládli jsme ji za zhruba za 18 hodin. To je asi o 11 hodin méně, než při naší první cestě do Švýcarska.

Vodopád Staubbach

Pro zajímavost a orientaci v prostoru přikládám pár mapek:

Na mapě Švýcarska máte vyznačen Jungfrauregion

Zde je zhruba plánek místa, kde jsme se pohybovali

A poslední plánek dopravy, zahrnuté v Jungfraubahnenpass. Vše značené červenou linkou je zdarma, jen výjezd na Jungfraujoch si musíte připlatit. (ovšem jen část ceny!!!)

Pokud máte zájem se o naší cestě dozvědět více, vstupte prosím:

Zde naleznete další dny naší cesty po Jungfrauregionu:

Den druhý - Lauterbrunen

Den třetí - Wengen, Männlichen, Kleine Scheiddeg

Den čtvrtý - Schynige Platte

Den pátý - First, Grindelwald, Männlichen

Den šestý - Müren, Schilthorn

Den sedmý - Jungfraujoch

Den osmý - Schynige Platte

Vytisknout stránku Vytisknout stránku19. 12. 2008, 18:35, zobrazeno 12457x, dnes 2x