Je už to dlouhých 10 let, co jsme pobyli na Pálavě více, než jeden den. Tentokrát nás zde vyslaly děti (děkujeme!!!) abychom si zde zajeli odpočinout a nabrat síly (nebo je už v práci prostě moc honíme a zlobíme...)

Další dny našeho Pálavského putování:

Čtvrtek 28. 3. 2019 - Mušovský luh

Pátek 29. 3. 2019 - Děvičky, rozhledna Dalibor Zaječí

Sobota 30. 3. 2019 - Mikulov - Svatý kopeček

Neděle 31. 3. 3019 - Lednice

Naše pouť začíná už ve středu 27. 3. 2019. Ráno to sice nevypadá, že bychom měli někam jet, neboť Janka se dává do velkého úklidu, ale na konec vyjíždíme chvíli po poledni směr Hustopeče. Těsně před nimi si Janka vzpomene, že by už snad mohly kvést madloně. A tak proklouzneme městem a parkujeme u vinařství Starý vrch, kde začíná "Mandloňová stezka". Venku svítí sluníčko, je něco kolem 10°C a chladný větřík prohání po obloze bílé mračky.

Stezka začíná prudce stoupat do kopce. Už z dálky vidíme bílé květy - nejsou to ale mandloně - to už kvetou broskvoně. Jsou to rychlíci, květy nemají puklé ani trnky, které jsou jedny z nejrychlejších... Když vystoupáme zadýchaní na hranu kopce, otevře se nám nádherný výhled:

Na vrcholku kopce stojí rozhledna a kolem ní je nádherný bílý mandloňový sad. Dáváme se do řeči s pánem z Hodonína, který tady byl před pár dny na slavnostech mandloní a hlásil, že tu bylo snad deset tisíc lidí... Dnes je tady klid a my si můžeme nerušeně užívat tu krásu.

Projdeme si přímo sadem mezi stromy a čicháme tu zvláštní opojnou vůni. Janka chce najít i místní kešku, ale nakonec najde jen její víko - zbytek nepřežil víkendový nájezd lidí... Pak vyšplháme na rozhlednu a pozorujeme krásné okolí. Na severu vidíme další mandloňový sad, na jihozápadě se tyčí Pálava - naš dnešní cíl.

Na chvíli zajde slunce a začne foukat studený vítr. Vydáváme se nazpět k autu. Ještě než odjedeme, zastavíme se v prodejně vinařství a koupíme si jejich Pálavu a Cabernet sauvignon - každý podle své chuti. Pokračujeme kolem Nových Mlýnů do Pavlova, kde se ubytováváme v nádherných Pálavských apartmánech. V tak velkém pokoji jsem ještě snad nespal...

dsc01738.jpg  dsc01740.jpg  dsc01737.jpg  dsc01741.jpg

Apartmány jsou nádherné, čisté a plně vybavené. Jako bonus je tady krásná terasa. Tu si asi moc neužijeme - sedět v budně venku se nám asi chtít nebude... Večer ale ještě pořádně nezačal, tak se jen přeoblečeme do sportovního a popojíždíme za Klentnici na Kočičí skálu, kde - jak Janka doufá, už pokvetou hlaváčci jarní. Zaparkujeme a začne povyk - Janka nadšeně píská a vykřikuje u každého nálezu :) Nachází nejen hlaváčky, ale i koniklece a první odvážné kosatce nízké. Kosatečky - jak jim říká Janička.

Válím se po zemi a snažím se zachytit tu nádhernou atmosféru středečního odpoledne. Na řadu přijde i větrovka a čepice - vítr je ještě hodně studený...

Janka pokukuje po vyluštěné kešce, která je na vrcholu Stolové hory. Tentokrát se nenechám ukecat. Nahoru se mi opravdu nechce šplhat. Neodolám ale druhé nabídce. Zastavujeme na parkovišti na začátku Klentnice a jdeme odlovit dvě kešky - vzdálenější je u zřícené kaple Sv. Antonína, odkud je krásný výhled do okolí. Kolem jsou obrovské kopce fialek - je tady nádherně.

Večer uléháme do pelíšku krásně unavení - každý v ruce skleničku dobrého vína. No tak má vypadat dobře strávený den!

Další dny našeho Pálavského putování:

Čtvrtek 28. 3. 2019 - Mušovský luh

Pátek 29. 3. 2019 - Děvičky, rozhledna Dalibor Zaječí

Sobota 30. 3. 2019 - Mikulov - Svatý kopeček

Neděle 31. 3. 2019 - Lednice

Pálava 2019

Vytisknout stránku Vytisknout stránku27. 3. 2019, 10:25, zobrazeno 1940x, dnes 0x