Savojky - den šestý - hledání Portes du Solei

Ráno se probouzíme do lijáku a ocelové oblohy. No tak ten včerejšek byl jen ukázka toho, co vše bychom asi mohli vidět, kdyby bylo pěkně...
No ale pěkně není, takže přijměme to, co je. V devět vybaveni na mokro vyjíždíme busem přes Morgins do Chatel. Zastavujeme u marketu na nákupy a pak nás autobus vyhazuje uprostřed města u místních trhů a zároveň pár metrů od lanovky.

Kabinkou lanovky Super Chatel vyjíždíme do mezistanice, kde bychom měli přesednout na sedačkovou lanovku a vyjet na výhledy po okolí.
Vrchol druhé lanovky je ale v těžkých mracích a samotná lanovka jede šíleně pomalu. Při čekání na zbytek osádky pozorujeme dva odvážlivce, kteří po 10ti minutách sezení na lanovce ještě nevyjeli ani třetinu její délky.
Když si spočteme, co nahoře uvidíme, jak vymrzneme a promokneme, rozhodujeme se pro vynechání této atrakce a vydáváme se na cestu. Chůzí se alespoň zahřejeme.

Vystoupáme pár desítek metrů do sedla a pak už jen sestupujeme z kopce směr městečko Morgins.
Počasí se nezlepšuje, ač předpovědi byly optimistické. Asi to tomu počasí nikdo neřekl... Kolem se převaluji těžké mraky a prakticky nepřestává pršet.

Před druhou hodinou přicházíme ke kostelu v Morgins a přemýšlíme, co bude dál. Budeme čekat, než přijede autobus a po té v něm sedět, než všichni dojdou? Nakonec se společně s Lucinkou, Ferdou a Míšou rozhodujeme pokračovat v naší cestě.

Nasedáme na další lanovku, která nás vyveze na La Foilleuse, kde jsme byli hned první výlet při našem příjezdu. Odtud je to jen pár kilometrů z kopce k našemu hotelu. Jdeme po známé cestě – jen bez turistů a šílených sjezdařů.

Cestou přemýšlíme o názvu tohoto prostoru „Portes du Soleil", což znamená brána ke slunci. Nějak jsme asi tu bránu minuli. A tak se ji znovu pokoušíme najít. Lucinka, Janka i Míša prohledávají každou píď země, ale vše marné. Prší neustále.... Brána nikde...

Na hotelu zjišťuji, že mé goretexové nepromokavé boty už asi mají po smrti a stejně tak windstoperová bunda – po pár kapkách je durch. Pláštěnka má několik poměrně velkých děr a co mi nepromoklo, jsem propotil. Vypadá to, že na příští rok si budu muset doplnit výbavu, nebo zajistit dovolenou někde, kde neprší. No jistí to jedna štamprlička na zahřátí a horká sprcha.
Zbytek výpravy dojíždí asi hodinu po nás.

K večeru se ještě na chvíli počasí umoudří a odkryje nám výhledy na vrcholy Dents du Midi. Naposledy si nádherné vrcholy vyfotíme a rozloučíme se s nimi.

Další dny naší cety po Savojských Alpách si můžete prohlédnout zde:

Savojské alpy - úvod

Den druhý - okolí Champoussin

Den třetí - Les Gorges du pont du Diable

Den čtvrtý - Avoriaz

Den pátý - Le Crosets – Champéry

Den sedmý - Rýnské vodopády

Den šestý - hledání Portes du Solei

Vytisknout stránku Vytisknout stránku6. 12. 2014, 22:05, zobrazeno 2419x, dnes 0x