Švýcarsko 2008 - den šestý

Středa, 23. 7. 2008

Ráno jsou na obloze zase mraky, ale místy se trhají. Snad bude krásně a my si užijeme krásné výhledy. Já mám ale problém - blokla se mi páteř a horko těžko se s ostatními plížím k nádraží v Lauterbrunnenu, kde nasedáme na lanovku na Grütschalp ( 1 489 m). Ještě loni tady jezdila zubačka, jejíž zbytky vidíme při výjezdu pod sebou. (Upozorňoval jsem na to u fotografie z Männlichenu)
V horní stanici lanovky přímo nasedáme na elektrický vláček, který nás zaveze do Mürenu.

Vláček do Mürenu. Vlevo Jungfrau.

Tam se definitivně rozhoduji tuto cestu vzdát. Mám strach, že by jsem všechny brzdil a v nejhorším by mne svezl vrtulník. O takovou atrakci opravdu nestojím a nechci Jirkovi přidělávat potíže. Každý máme znát své hranice.... Jirka nakupuje jízdenky na Birg a díky tomu, že se hlásil jako cestovní kancelář, dostává protekční cenu - 16 CHF. Skupinka vyjíždí na stanici BIRG (2 677 m) čímž si cestu zkrátí a na vrchol to mají už jen 283 výškových metrů. Birg je už nad mraky a všichni mají výhled na protější kopce - Eiger, Münch a Jungfrau.

Cíl cesty naší vrcholové skupiny - Schilthorn.

Poslední přípravy před výstupem na vrchol...

Měsíční krajina...

Vrcholové foto na ochozu otočné restaurace.

No a pak už jen sestup z vrcholu nazpět do mlhy...

Vyšlápnou až k restauraci Piz Gloria do výšky 2 960m. Kamarádi fotografové jsou u vytržení a zahřívají závěrky svých fotoaparátů. Janička mi kupuje pohled a čokolády, aby mi nebylo líto, že to nevidím. Pak sestupují po hřebenech a úbočích dolů k restauraci, kde ale dochází pivo. Točené není, jen lahvové. Obsluha ale říká, ať počkají, že za chvíli bude. A opravdu, za chvíli se blíží vrtulník, který na laně pod sebou přiváží bečku piva a potravin a zase odlétá. Špičkový servis. Jejich cesta končí nazpět v Mürenu, kde pak pokračují vláčkem a lanovkou domů. Mezitím ale já s Martinkou zůstáváme dole. Ona má strach z výšek a řetězů, které cestu na Schilthorn nejdou minout a tak mi dělá společnost. Jsem rád, že nejsem sám a vyrážíme pěšky nazpět k lanovce. Cestou fotím nádhernou krajinu protkanou kolejemi zubaček.

Nádherné domečky vyzdobené zvonky doplňují tuto úžasnou krajinu.

Cestou nazpět podél kolejí na horní stanici lanovky na Grütschalp.

Sjíždíme Lanovku do Lauterbrunnenu, pak přesedneme na zubačku na Kleine Scheidegg. Tam ještě jednou přesedáme a vyjíždíme ještě o 259 výškových metrů výše do stanice Eigergletscher. Zde začíná pověstný tunel, vedoucí stěnou Eigru až na Jungfrau. Tam ale nemůžeme, protože toto se musí připlatit. Proto se kocháme výhledem na protější kopce a údolí Grindelwaldu.

Sjeli jsme lanovkou do údolí, přesedli na vláček a vyjíždíme do Wengenu. Vodopád Staubbach je nádherný, určuje jednoznačně poloho našeho ubytování. Jsou to ty střechy vpravo od kostela.

Tunelem vlevo jezdí zubačka. Je to ochrana proti lavinám.

Nádherný výhled z nejvýše "zdarma" dostupné stanice vláčku, jedoucího do sedla Jungfraujoch - Eigergletscher. Vlevo stanice zubačky Kleine Scheidegg.

Stanice Eigergletscher.

Zjišťujeme, co to je to za jeskyni ve stěně Eigru, kterou jsme viděli v minulých dnech. K našemu údivu to je jen díra, kterou vykopali, aby měli kam umístit ukončení lyžařského vleku. Pod nádražíčkem jsou umístěny kotce, s krásnými psy. Až druhý den se dozvíme, že jsou atrakcí na ledovci na Jungfraujoch - tahají sáně pro potěšení návštěvníků....

Foceno v Kleine Scheidegg, v údolí je vidět Grindelwald.

S Martinkou sjíždíme nazpět do Kleine Scheidegg. Jelikož máme ještě spoustu času, sjíždíme vláčkem do Grundu a odtud lanovkou na Männlichen. Zastavíme se na vyhlídce vedle lanovky do Wengenu a koukáme okolo. Vrchol Schilthornu je stále v mracích, přemýšlíme, jak to jde našim kolegům...
Martinka je překvapená výhledem a říká, že ho ještě neviděla. Přitom jsme od něj byli takový kousek! To je nevýhoda polykačů kilometrů - vidí toho kolem sebe tak málo a vůbec se nemají čas kochat nádherou kolem sebe. To já fotograf tu už byl, proto neustále nestíhám...
Lanovkou sjíždíme do Wengenu, prohlížíme si obchody se suvenýry a pak se vracíme zubačkou do našeho termitiště v Lauterbrunnenu. Byl to nádherný odpočinkový a vyhlídkový den.

Večer si společně vyměňujeme zážitky a pozorujeme barevné vrcholky hor v zapadajícím slunci. Zítra nás prý čeká nádherné počasí - Jirka to má z několika zdrojů - hlásili to v televizi, je to na internetu, tvrdí to místní a prý i svišti to říkali! No snad nekecali.

Zde naleznete další dny naší cesty po Jungfrauregionu:

Den sedmý - Jungfraujoch

Den osmý - Schynige Platte

Vytisknout stránku Vytisknout stránku26. 1. 2011, 10:35, zobrazeno 6047x, dnes 0x