Švýcarsko 2008 - den třetí

Neděle, 20. 7. 2008

Ráno se scházíme na předem domluveném místě - na první verandě. Cestou potkáváme Lumíra s Marcelkou a fankou se zvonečkem a štamprlemi. Pod naším stolem nalézáme něčí zubní protézu. No tady to večer muselo žít! A my to prospali! Desinfikujeme se a pak vyrážíme na snídani.

Po deváté hodině nasedáme do našeho soukromého vagónku rezervovaného Jirkou (průvodcem) na nádražíčku v Lauterbrunnenu (796 m n.m.) a vyjíždíme do Wengenu (1 274 m n.m.). Tam jen přestoupíme na lanovku pro 80 + jednoho člověka (tím člověkem je myšlena obsluha, která má v rohu kabiny vyhrazené místečko s ovládáním) nebo 6 480 kg a vyjíždíme na stanici Männlichen (2 227 m n.m.) Tím jsme nastoupali 1431 m bez kousku fyzické námahy.

Lumír s Marcelkou na nádražíčku v Lauterbrunennu.

Lanovka z Wengenu míříci na horní stanici na Männlichenu.

Pohled z horní stanice lanovky na Jungfrau. Menší bílá pyramidka je Silberhorn. Toto místo nám opět vyráží dech. Kašlu na turisty, vybaluji stativ a kochám se nádherou kolem...

Panorama z šesti snímků ze stejného místa. Vpravo dole je vidět Wengen, o patro níže Lauterbrunnen. Bílá čára vpravo do kopce je pozůstatek po zubačce na Grütschalp. Vlevo nahoře od konce této zubačky je vrchol Schilthorn.

Okolo jsou nádherné výhledy, jen Eiger je ale v mracích. Pomaličku za soustavného focení vycházíme na vrchol Männlichen Gipfel (2 342 m n.m.) Na vrcholu nás zastihnou mraky a tak scházíme dolů k lanovce, kde na nás netrpělivě čeká celá skupina.

Fotka z vrcholu Männlichen Gipfel, Eiger vlevo je schován za mrakem. Bílá budova s vysílačem je horní stanice lanovky.

Nejvyšší vrchol vpravo je Schilthorn, dole vidíte údolí, kde bydlíme. Přemýšleli jsme, odkud do údolí tečou všechny ty vodopády - tady máte krásné vysvětlení...

Panorama ze šesti snímků (bohužel jsou v obloze vidět spoje, protože jsem zapoměl sejmout polarizační filtr...)

Cestou k lanovce.

Louky jsou plné květů...

Pohled na horní stanici lanovky z druhé strany, v pozadí vrchol Männlichen Gipfel. Louka je posetá květy...

Pohled do údolí. Jedna z dam měla dotaz, jestli ty pruhy nahoře na kopci jsou vinice. Ne, jsou to zábrany proti lavinám...

Společně se vydáváme po vrstevnici vrcholku Tschuggen, celou cestu fotografujeme spousty kytiček, Jana s Ivanem jsou ve svém živlu - babiččina zahrádka. Dojdeme pod vrchol Lauberhorn, kde se rozdělujeme - fyzicky zdatní a odvažní se vydávají na vrchol Lauberhornu, zbytek méně odvážných pokračuje po vrstevnici na Kleine Scheidegg.

Malá zastávka naší velké grupy cestou na Kleine Scheidegg.

Vrcholová stanice zubačky Kleine Scheidegg.

Kopec připomínající hlavu sfingy se jmenuje Lauberhorn. Na jeho vrcholek se s funěním vyšplhala druhá část naší skupiny.

Na stanici zubačky s Rabasovými a Ferdou nastupujeme na vláček, který nás zaveze dolů do Grindelwaldu, kde se pomalu projdeme městečkem a nasedáme na lanovku (malé kabinky pro 4 osoby). Lanovka nás veze zpět na Männlichen, kde jsme naši cestu začali. V horní části lanovky se spustí liják, který ustává, když vystupujeme. Stačíme přejít na velkou lanovku a znovu lije. Sjedeme dolů a přeběhneme na nádraží, kde se potkáváme se zbytkem výpravy. No kdybychom se domluvili, tak se nesejdeme!! Jsou mokří, na konci cesty už mírně zmokli. Jana povídá, že výstup na vrchol Lauberhornu druhý den po příjezdu byla pěkná makačka a srdíčko jí nestíhalo.

Díky bohu za Jungfraubahnenpass, kdyby jsme dnes měli platit všechny lanovky a zubačky, kterými jsme jeli, tak se nedoplatíme!!! Je příjemné jen u vstupu pípnout vstupenkou a užít si kvalitní místní dopravy!!!

Dnešní den mělo být nejhorší počasí, ale vyvedlo se pěkně, celou cestu byla nádherná oblačná obloha a sprchlo až odpoledne.

Večer se ještě vydávám vyfotit před náš hotel největší zdejší vodopád - Staubbach, který je krásně nasvětlený. Kolem jedenácté se vypíná osvětlení. Čekáme, že zavřou i vodopád, ale zas tak spořiví nejsou a nechají ho hučet celou noc :o))

Zde naleznete další dny naší cesty po Jungfrauregionu:

Den čtvrtý - Schynige Platte

Den pátý - First, Grindelwald, Männlichen

Den šestý - Müren, Schilthorn

Den sedmý - Jungfraujoch

Den osmý - Schynige Platte

Vytisknout stránku Vytisknout stránku25. 1. 2011, 21:24, zobrazeno 4092x, dnes 0x