Jak se už stává tradicí - toto je již třetí ročník, schází se celá Jančina rodina o Velikonocích na jednom místě. Letos se akce koná v Říčkách v Orlických horách v termínu od 29. 3. do 2. 4. 2018. Scházíme se v hojném počtu a v dobrém rozmaru.

Na začátek dávám poslední fotku - společnou. Ale pojďme od začátku.

Bydlíme v krásné chalupě "Pod zakletým" v Říčkách v Orlických horách. Kromě toho, že je krásná, je i tak velká, že se sem vejdeme všichni.

A co je ještě úžasnější, je to, že má chalupa vlastní plně vybavenou tělocvičnu! A protože je venku pošmourno a nevlídno, využíváme ji na plno. Jen pro zajímavost - domlute se přímo s majitelem - zprostředkovatelé na webu si nechávají za své služby dost zaplatit. Na můj vkus až moc...

Na Velký pátek se počasí umoudřilo a my se hromadně vydáváme na výšlap. Parkujeme na parkovišti Panská pole a vyrážíme.

Cesta začíná nenápadně - po skoro suchém asfaltu. To se má ale za chvíli změnit.

Cesta nás vede do lesa, kde sníh netaje a na cestě dělá ledovou krustu. Čím výše stoupáme, tím je sněhu více.

Míříme k pevnosti Hanička. Mířit můžeme - podívat se už ne - to proto, že ještě není sezóna a vše je zavřeno.

Uvnitř ještě všechno spí a čeká na pořádné zástupy výletníků...

Alespoň děvčata zde nalézají co hledají - kešky.

Naštěstí jsou alespoň nějaké objekty z venku dostupné - Dělostřelecký srub R-H-S 79 "na mýtině"

Prohlídkou opevnění ale naše cesta nekončí. Pokračujeme dále po "Jiráskově cestě" na Anenský vrch.
Tady je ještě zima vládcem - ti co jdou jen v teniskách už hlásí provlhající boty.

Že je tady sněhu dost nasvědčují i lavičky, na které si skoro nejde sednout...

A jsme na vrcholu - rozhledna Anna, 992 m n. m.

Kačka a Sebi

Hanka a Michal

Kuk nahoru!

Na vrcholu potkáváme zbytek naší skupiny, která se rozhodla vyrazit na vrchol pěšky z Říček. Pak se zase rozdělujeme. Dálkoplazi pokračují v okruhu, zatím co my se vracíme stejnou cestou k autům.

Dolů už to bereme poklusem - zvláště ti s promočenými botkami. Teď už jen zběžně pozorujeme opevnění, které lemuje celou naši cestu.

Další dny nám už počasí nepřeje. Fouká ledový vítr a teploty jsou jen kousek nad nulou.

A tak vyrážíme jen na krátké výpady po okolí. Kousek nad Říčkami na úbočí kopce Pustý je kamenný kruh tvořený křemencovými kameny až 5 m vysokými.

Podle záznamů se tady kdysi podobné kruhy vyskytovaly, byly ale zničeny pro lepší obdělávání půdy. Tyto jsou novějšího data, pravděpodobně je zde vztyčil majitel pozemku.

Jaký by to byl výlet, kdyby jeho cílem nebyla i keška! Děvčata hledají - a nalézají!

Kačka

A protože tady ještě jsou další kešky, vyrážíme rovně přímo za nimi!

Fouká ledový vítr a cesta je náročná - zůstaváme už jen tři odhodlaní - Libuška, Janka a já. Pokračujeme dále přímo za nosem.

Míjíme strašidelný mlýn a pokračujeme až k Hlubokému potoku.

Kešky nalézáme, ale jsou vesměs v dezolátním stavu. Zasloužily by si zásah ownera. Co čekat po zimě...

A tak se raději vracíme do tepla našeho ubytování, kde na nás už čeká zbytek osádky.

Další den ještě část z nás vyráží na prohlídku krásného kostela v Neratově a loví kešky až v Polsku. Zbytek odpočívá, nebo protahuje tělo v tělocvičně.

No a to je vše :)
Jsem rád, že jsme se opět sešli v hojném počtu. Prožíváme asi jedno z nejhezčích období. My jsme ještě při síle a děti jsou už zase velké a samostatné. Takže je vše bez starostí, každý se baví dle svých chutí a nálad.

Doufám, že příští rok se zase sejdeme. A třeba zase tady - kešek je tady ještě hromada :)))

Vytisknout stránku Vytisknout stránku14. 4. 2018, 21:30, zobrazeno 1778x, dnes 0x