Ze Zátiší do Jakubčovic

Pohodová a klidná cesta z konečné ostravské tramvaje č. 5 - Zátiší do Jakubčovic nad Odrou v sobotu 19. května 2013

Tuto procházku nám navrhuje Venca v pátek večer u piva v naší nově oblíbené hospůdce - Kurnikšopa hospoda. Tu máme moc rádi pro příjemnou obsluhu a hlavně pro to, že mají neustále na čepu piva z menších pivovarů, které po dopití soudku mění za jiné. Pijeme zásadně malé piva o po každé zkoušíme jinou chuť. Posledním objevem bylo pivo označené NZ ALE. Co by neznalí jsme se dotázali co že to je za specialitku - prý pivo z pivovaru Vyškov s novozélandským sladem. No chuť to byla velmi zajímavá.

Jestli někdy budete mít chuť vyrazit na pivko v okolí Ostravy - Poruby, můžeme doporučit. Heslo této milé hospůdky zní:
U nás vítězí dobro nad zlem. Zlo chce, aby jste šli domů, dobro aby jste zůstali.

Původně jsme si naplánovali, že pojedeme vláčkem do Hradce nad Moravicí a odtud pěšky do zátiší - něco kolem 20ti kilometrů. Pak se ale ozval Ivan, jestli s nimi nepojedeme do Arboreta v Nových Dvorech. Nakonec se domlouváme na opačné cestě. Vyrazíme ráno a sejdeme se odpoledne na rozhledně v Jakubčovicích. Slovo padlo a tak v sobotu ráno za nádherného slunečného počasí nasedáme na smyčce na tramvaj č. 5 a vyrážíme na konečnou na zátiší. Odtud začína naše putování nezáživným stoupáním po asfaltu do Kyjovic. Pokračujeme do Panského mlýna a pak po zelené značce nádherným údolím říčky Setiny.

Říčka nám dělá čáru přes rozpočet - a ne jednou! Toto foto jasně ukazuje, že nám nezbývá nic jiného, než sundat boty a brodit. Naštěstí je krásně a koupel nohou je příjemná. Míjíme Penzion Setina s chatovištěm, brodíme a pak pokračujeme dále po zelené.

Cesta je příjemná, sluníčko pere, ale cestička vede lese pod koruny stromů. Na fotce výše je krásná kytička s poetickým názvem "zběhovec plazivý".
Asi máme smůlu, ale i tady (jako snad při každé naší procházce) narážíme na cesty zničené prací lesáků. Brodíme se bahnem a prodíráme roštím kolem zničených značených cest.

Ale abychom si nestěžovali - nalézáme i nádherné zákoutí vhodné pro lesní žínky:

Pak vycházíme z lesa a za záplavou zlaté řepky se krčí Jakubčovice.

Projdeme Jakubčovicemi, pokocháme se nádherně udržovanými zahradami a míříme na rozhlednu. Ivan s Jankou a Pavlínkou doprovázeni psí slečnou Betynkou už jsou na cestě za námi.

Rozhledna stojí za vesnicí na poli. Těšíme se na výhled a na natažení noh. Máme za sebou asi 17 km.

Vyšplháme se na vrcholek rozhledny a pozorujeme okolí. Pak uvidíme Hradec nad Moravicí. Překvapí nás umístění zámku - je totiž nad Hradce na kopci a my jej vidíme pod sebou!

Po chvíli odpočinku uvidíme naše přátele:

Společně pak popojedem autíčkem na Raduň, kde si chceme vyfotit odraz zámku v jezeru. První problém je, že není kde zaparkovat - v blízké tělocvičně je nějaká akademie a rodiče veškeré parkovací místa obsadili. Nakonec místo najdeme a přijde druhý zádrhel - zámecké jezírko je vypuštěné!!! A tak si dáme alespoň pivo na zavodnění a míříme domů.

Cesta se nám ještě trochu prodlouží pozváním k Jančiným rodičům a Pavlínce na domeček a na prohlídku rododendronů.

Děkujeme kamarádům za svezení a odpolední společnost. Bylo to bezva.

Vytisknout stránku Vytisknout stránku21. 6. 2013, 15:33, zobrazeno 3130x, dnes 0x