Je sobota 6. února a ráno po snídani koukáme z okna. Vyčasí se? Vypadáto, že by mohlo být pěkně. A tak zvedáme telefon a voláme Stáňatům co mají v plánu. Lumča s radostí přeruší vysávání a společně vyrážíme na procházku kolem Ostravy.

Dáváme si sraz na tramvajové smyčce ve Vřesině. Janka kalkuluje jak nemuset platit dvě jízdenka a tak se rozhoduje jít kousek pěšky. Zpocení doběhneme až ke Slovanu, kde akorát chytáme tramvaj, která nás na poslední chvilku doveze na smyčku. Tam už netrpělivě čekají Marc a Lum. Naskočíme do tramvajky a ihned vyjíždíme na další cestu. Až tady nám Lumča připomene, že v sobotu a neděli mají jízdenky delší platnost. No to jsme se tak nemuseli honit! A to se v práci zlobíme, že lidi nečtou - sami to neděláme...

Jízda tramvají je pro nás takový malý svátek. Marcelce se ani nechce vystupovat. Plánují s Lumčou, že když mají tu jízdenku, mohli by zajet na konečnou a zase se vrátit na Dolní Lhotu, kde vystupujeme. No nakonec to neuskuteční a vyrážíme ze zastávky po žluté turistické značce směr Čavisov. Po pár metrech odbočujeme z asfaltové cesty doleva mezi domy a pokračujeme netypickou zimní krajinou. Není zima, ale fouká chladný vítr, který nás nutí nasadit čepice a kapuce.

Po chvilce dorážíme ke starému dubu, pod kterým je krásná lavička a houpačka. Škoda, že tak fouká, bylo by tu krásné posezení.

Janka je ale akčňák a okamžitě jde houpačku vyzkoušet. A jde jí to!
Jen se na mě čertí, že ji u toho fotím.

Ostatní z ní ale mají radost a baví se stejně dobře jako ona. Ovšem odvahu to po ní zopakovat už nemá nikdo!

Lidová tvořivost - krásné zákoutíčko s vodníčkem a mlýnkem potkáváme kousek za velkým dubem.

Kousek dál narážíme na Vodní nádrž Čavisov. Podle názvu to musí být minimálně přehrada pro rekreaci obyvatel širokého okolí a zásobování vodou těžkého průmyslu, ale opak je pravdou. No vidíte sami... I vodník si z toho málem hodil mašli - podívejte se na strom za stříškou...

Dáme si trošku ohnivé vody na zahřátí a šlapeme dál. Dojdeme až na rozcestí Okluk. Vzpomínáme, že jsme tudy již jednou šli - tentokrát ale půjdeme proti směru minulé cesty. Před námi je dlouhé mírné stoupání, které končí pod vrškem Mezihoří, za kterým začíná park patřící k lázním Klimkovice. Janka jim otestuje sportovní překážky a pak pokračujeme dále po žluté značce.

Park jen lízneme krajem a za chvíli odbočujeme a sestupujeme až na Mexiko.

Toto místo máme spojené s posezením na zahrádce, pivem a nakládanými tvarůžky. To ale v jinou roční dobu. Nyní bychom na zahrádce krásně promrzli. A tak sedáme v zadním sále hospůdky Mexiko, dáváme si nefiltr a vyhlášené tvarůžky. Ještě před pár léty byli snad jediní v širokém okolí, kteří tuto lahůdku dělali.
Ještě než nás stihnou obsloužit dorazí tři mladí lidé a začnou v sále kouřit. Během několika mála minut je v sále mlha a smrad. Stěhujeme se raději do přední nekuřácké mistnosti.

Hold, sednout si do kuřácké části je risk, že nějaký kuřák přijde. Chvála bohu jsme měli volbu...
V nekuřácké části to máme blíže jak k výčemu, tak i k WC. Navíc je kolem zajímavá výzdoba.

Ve středu výzdoby se vyjímá pivoň sibiřský - capreolepus paronius. No posuďte sami - není to parádní kousek? V lese si při setkání s ním musíte dát pozor, aby se necítil ohrožený, může být velmi nebezpečný. I bachyně se selaty se mu raději obloukem vyhýbá. Udělejte to také!!!

Po občerstvění vyrážíme dále na naši objevnou cestu. Hned proti hospůdce narážíme na nově upravenou pěšinu Mexiko. Monstrózní dílo zvící velikosti Gabčíkovo Nagymaros. No ne, zas tak velké to není - pěšina má asi 100 m, ale je pěkná... A dobře značená :)

No a pak zapomeneme odbočit a skončíme v pravé zimě. Alespoň na oko... Naši cestu nám kříží sjezdovka Skalka. Lyžníků tu moc není, ale vlek jede a pár odvážlivců se tu snaží užít si chabých záchvěvů letošní zimy.

No ještě že ty Alpy máme hned za městem...
Sejdeme kolem sjezdovky dolů, sedneme si do závětří horní terasy a pokračujeme v hodování. Dáme si kafíčko a navrch heboučký koláček.

Rozloučíme se se zimou a jdeme se podívat na další stavbu století - prodlouženou Rudnou. Část za Ostravou, která krásně urychlí cestu do Opavy je hotová a už se po ní jezdí. Tato část ale stále dokončená není.

Vidíme hotové mosty na konci Rudné, pak kousek netknuté země, kterou majitel odmítá prodat a na druhé straně zase skoro hotovou cestu i s mosty a nadjezdy.

Nevím pořádně o co jde, ale z vlastní zkušenosti vím, že projet Ostravou od Klimkovic na Opavu je malá katastrofa. Hlavně ve špičce to je masakr. Kéž by už to bylo dodělané, Poruba by si pořádně vyfoukla...

Přemýšlíme kam půjdeme dál. Rozčísne to Marcelka - jelikož jsem jim na Skalce zaplatil kávu, musí nám to ještě v tento den vrátit! A basta!
Takže končíme ve Svinově v Jedové / Medové chýši, kde spláchneme prach z cest dobrým svijanským pivem. Točí tady luxusní řezané. Až mi zase nějaký hospodský řekne, že to nejde, pošlu ho sem na zaučení.

Takové posezení se Stáňaty u dobrého moku miluju. Vždycky něco společně vymyslíme. Tentokrát dotáhneme náš výlet na Medvědí soutěsku v Rakousku, domluvíme koupání v termálech v Bešeňové a zasníme se nad společnou cestou na Tenerife. Já už se tak těším!!!!

Když se rozloučíme, slunce je už hluboko za obzorem. Prožili jsme nádherný den s přáteli, výborně si pokecali, nechali se vyfoukat ledovým větrem, ušli 15 km, naplánovali další akce, viděli neústupnost jedince blokující stavbu - no prostě zážitek, jak má být.

Díííííky kamarádi!

Vytisknout stránku Vytisknout stránku7. 2. 2016, 14:28, zobrazeno 2714x, dnes 0x