Už párkrát se zadařilo o Silvestra vytáhnout zadek z domu a vyjít někam na hory. Ani letost nechceme tradici rušit a vyrážíme do Žiliny.

Nejedná se ale o Žilinu na Slovensku, ale tu naši - u Nového Jičína. Parkujeme někde uprostřed dlouhé dědiny a vyrážíme na studánkovou procházku.
Stoupáme vzhůru a míříme ke kopci se jménem Puntík (500 m n. m.) Už před ním se dostáváme z mlhy a otevřou se nám krásné výhledy.

Před námi vidíme Štramberk s Trúbou a rozhlednou na Bílé hoře. Vpravo od ní je vrchol Červený kámen (690 m n. m.)

Dojdeme k Mariánské studánce a pak ke studánce U Puntíku. Kousek odtud je bývalá hospůdka Na Puntíku, která ale již chátrá. Alespoň si na lavičkách u ní dáváme oběd. Pak pokračujeme k vrcholu Kocmínek (477 m n. m.) Další zastávkou je kopec Holivák (485 m n. m.), na kterém je pomníček padlému ruskému vojákovi a informační cedule a bojích probíhajících v okolí na konci druhé světové války.
Tady končí výhledy a my sestupujeme dolů do lesů za studánkami.

Navštívíme studánku U dobré vody, U Ivana, studánky Mechová a Můstek a nakonec i U mloků. Je jich tady v okolí nepočítaně - takový studánkový ráj. Začíná se stmívat a tak se vracíme nazpět k našemu vozítku. Cestou se ještě snažíme na druhý pokus odlovit Kešežravou rostlinu - tedy její schránku, ale ani na podruhé se to nepodaří. Co naplat - snad někdy příště.

Silvestrovký večer strávíme nad deskovou hrou "Toulavá kamera" a zjišťujeme, že nic nevíme. Ale je Silvestr, tak to nikdo neřeší a dobře se bavíme.

Vytisknout stránku Vytisknout stránku31. 12. 2020, 18:57, zobrazeno 709x, dnes 0x