Dnešní den chceme věnovat vzpomínání. Máme v plánu navštívit naše milovaná místa -  Kvildu, Chalupskou slať a samozřejmě Vydru.

Nasedáme do autíčka, do navigace nastavíme Chaluspskou slať a vyrážíme. Na dnešek rosničkáři hlásí přeháňky a tak čekáme, zda zmokneme. Když zaparkujeme ve Svinné Ladě na parkovišti, začíná pršet. Během chvíle se ale přeháňka přežene a my vyrážíme po poválkovém chodníčku k vyhlídce. Udělám fotku a posílám ji dětem, zda si na toto místo pamatují.

Tomík hlásí, že to jsou nějaká blata, ale neví jaká. Kačka to vyřeší jinak: "To máme doma na záchodě!" A má pravdu - skoro totožné panorama máme už dlouhá léta pověšené na toaletě. Jméno si nepamatují, ale alespoň tipli... Pohled je tady opět nádherný. Jsme tady sami a užíváme si toho klidu, výhledu a pohody. Dokonce stihneme odlovit i mistní kešku.

Šumavské zátiší Poválkový chodníček na Chalupské slati Chalupská slať Chalupská slať 4 Chalupská slať 3 Chalupská slať 2

Ovšem během chvíle se začínají trousit další a další turisté. Po pár minutách to v davu vzdáváme a vydáváme se nazpět do informačního střediska a pak k autům. Popojíždíme na naši oblíbenou Kvildu. Míjíme Františkov, kde se pod zemí údajně nachází továrna vybudovaná nacisty na konci druhé světové války. Měly se zde montovat kokpity do stíhaček Messerchmitt Me - 262 Vlaštovka. Po utajené podzemní továrně dodnes pátrají místní nadšenci. My nepátráme a vjíždíme na Kvildu. Zaparkovat tady je nemožné a tak jí projíždíme až na velké placené parkoviště za ní. Vracíme se k námi často navštěvované pekárničce a nestačíme se divit. Místo malinké prodejny je velkoprodejna s cukrárnou, vedle vyrostla obrovská restaurace a navíc je všude neuvěřitelně moc lidí, řady a fronty. V tu chvíli začíná lít jak z konve. Schováme se v resaturaci, kde si dáme oběd a šíleně hořké místní pivo. Než dojíme, je po dešti.

Jdeme se podívat na penzion pana Pořízka. Pamatujeme si jej takto:

Toto je fotka z 30. 6. 2001

Takto vypadá penzion dnes...

Projdeme si s nostalgií Íčko a pak se vracíme k autům. Toto už není Kvilda, kterou známe a máme ji zapsanou ve své paměti. Tady už se vracet necheme. Je nám z toho smutno.

Celí rozladění nasedáme do autíčka a popojíždíme přes Modravu na Antýgl. Zastavujeme na parkovišti a pak sestupujeme k řece směrem na Turnerovu chatu. Všude visí cedule se zákazem vstupu k řece. Jsme v prvním ochranném pásmu a tak se chrání vše. I kameny v řece. Přemýšlíme, proč se to tak strašně hrotí. Ano stovky mužíku postavených z kamenů z řeky asi ubližovaly chrostíkům a dalším živočichum. Ale pohled na řeku z jejich kamenů je naprosto úžasný. Kdyby alespoň někde udělali povolení vstupu, určitě by nebyly břehy sešlapané až na hlínu skoro po celé délce. Blbě specifikované a někdy nelogické zákazy vedou akorát k jejich porušování. Ani my jsme neodolali, sestoupili na chvíli k vodě a sedli si na kameny na okraji. Vzpomínáme na doby, kdy jsme tady byli s malými dětmi a je nám smutno i krásně najednou. Vydru prostě milujeme.

Vydra Vydra naše srdcovka 2 Vydra na kamenech Vydra 7 Vydra 6 Vydra 5 Vydra 4

Snad nás nějací ochranáři neukamenují. Byli jsme ohleduplní a na kamenech byli jen na jednom místě.

Pomalu dojdeme ke Klostermannovu mostu. Vzpomínáme na úzkou lávku, kterou jsme viděli naposled. Nyní je už tady nový, velký most. Najdeme tady i kešku, což je hodně zvláštní - v prvním ochranném pásmu, ale je umístěna tak, že vlastně a ni nemusíte cestu daleko opouštět.

Bývalý most

Nový most postavený kousek níže, aby turisté nechodili podél druhého břehu řeky a neničili její břehy.

Turnerova chata Turnerova chata 2 Klsotermannův most 2 Kameny na Vydře Kameny na Vydře 3 Kameny na Vydře 2 Jediná houba

Dojdeme až k Turnerově chatě nedlouho před zavíračkou. Snad proto už tady skoro nic nemají. Ani Vydrýska, ze kterého byly děti kdysi tak nadšené. Po odpočinku se vydáme nazpět do Antýglu a pak rovnou na ubytování. Dnes jsme měli krásný, i když i trochu smutný den. Tady se už dlouho nevrátíme...

Kus srdce nechaný Vydře a Šumavě.

Návrat na titulní stranu Šumava 2022

Vytisknout stránku Vytisknout stránku11. 9. 2022, 13:48, zobrazeno 742x, dnes 3x