Děvičky (Dívčí hrady)

Je tady poslední den v Pavlově - nebo alespoň jeho část. Ráno vyklízíme pokoj a rozhodujeme se, kam zamíříme. Nakonec prohlásím, že být na Pálavě a nevyšlápnou na Děvičky by byl hřích. Janka to spojí s odlovem kešek a je vymalováno. Popojíždíme na obecní parkoviště, platíme 50 Kč a vyrážíme do kopce. Bereme to oklikou polní cestou, odkud pozorujeme tři panny s psíčkem. Nebojte, nejsem voayer - tři panny jsou tři vápencová oddělená skaliska s čtvrtou malou skálou opodál. Janka zjišťuje vše potřebné k vyluštění earthky a já pozoruji krásné májky fialové.

Nahoře hrad Děvíčky - dostal jméno podle pověsti, která praví, že pro jeho nedobytnost byly do zdí zazdívány panny. Nepomohlo to, v roce 1 645 jej obsadili Švédové, následně jej i s celým Pavlovem zapálili. Od té doby už hrad chátrá. Pod ním tři panny.

Májka fialová - prazvláštní, vzácný a jedovatý brouk. Další info o májce najdete např na wiki.

Pavlov je svérázná dědina - zásuvky na 220 V už mají i na poli...

Napojujeme se na Svatojakubskou poutní cestu a po ní stoupáme na hrad. Kolem je les pokrytý nádherně modrými květy jaterníku podléšky.

Je jich opravdu hodně - modrý les jsem ještě neviděl. Mimo to mne Janička učí poznávat sasanku pryskyřníkovitou, křivatce, orseje, dymnivky, plícníky... Mám to ale šikovnou paní učitelku (jen žáčkovi to nějak neleze do hlavy :)

To je paní učitelko ta sasanka...

Pohled, který fotím už po několikáté a vždycky se na něj těším - Pavlov z okna Dívčích hradů.

_dsc0603.jpg  _dsc0606.jpg  _dsc0614.jpg

Svahy pod hradem jsou už plné kosatců nízkých. Jsou modré fialové i žluté. Měly by tu růst i kosatce písečné, které mají pouze žlutou barvu, ale přiznám se, že je nerozeznám...

Toto bude s největší pravděpodobností žlutá varianta kosatce nízkého. Písečný by měl mít lístky více u stonku a méně klenuté okvětní lístky.

Začneme sestupovat do Pavlova - ještě si fotím pruh kvetoucích mandloní mezi vinicemi spícího vína, když dojde k něčemu nemilému - z ničeho nic se mi blokuje hrudní páteř - a je vymalováno. Janka mi bere batoh a já se za ní sotva plížím. No to jsem tedy šikovný - uprostřed dovolené...
Nechci nám kazit volno a tak zatínám zuby a míříme na rozhlednu Dalibor v Zaječí. Vinařství U Kapličky, které se jmenuje podle kapličky vedle rozhledny -  je prosnulé a propagované seriálem Vinaři (Dělajů z nás blbce - prohlásíl známý vinař, když viděl první díly :)

Když se přiblížíme k parkovišti u vinařství, připadáme si jako v Disneylandu - obrovský parking je skoro plný... Koukáme na jídelní lístek restaurace a pod dvě stě korun tady mají jen polévku. Mineme budovy vinařství a vyšlápneme alespoň ke kapličce a zdoláme rozhlednu. Pohled na celou Pálavu je odsud pěkný. Jako bonus jsme tady úplně sami. Dál se ale nezastavujeme a míříme na ubytování v Mikulově.

dsc01854.jpg  dsc01849.jpg  dsc01850.jpg  dsc01852.jpg

Další dvě noci budeme bydlet v penziónu KIWI. Ubytování je krásné, čisté - jen mám problém do prvního patra dovléct kufr. V rámci rekonvalescence se vydáváme do centra Mikulova vykoupit lékárnu - mazání a hřejivá náplast to musí zachránit. Zbytek večera pak už jen odpočíváme a Janka mi kurýruje mastičkami záda...

Návrat na titulní stranu: Pálava 2019

Vytisknout stránku Vytisknout stránku1. 4. 2019, 20:44, zobrazeno 1857x, dnes 2x