Dnes má být opět extra horko a tak se rozhodujeme prozkoumat všechny menhiry rozházené ve svahu Javorníku. Budeme pod korunami stromů a vedru tak unikneme.

Vyjíždíme směrem na Javorník a parkujeme pár stovek metrů za místem, na kterém jsme před pár dny potkali hromady dřeva a auta lesáků. Dnes po nich není ani stopy.

Vstupujeme do lesa pomalu stoupáme k místu, kde bychom měli najít první menhiry pod názvem Dvojice, nebo taky Dvojčata. Jsou to dva šikmo uložené kameny, které by měly vyzařovat energii mužsko ženského principu. Sice nevím, co to znamená, ale kameny jsou to krásné, celých 170 cm vysoké.

Menhir Dvojice

Další menhiry musíme hledat - na mapě jsou zaznačeny, ale cestičky k nim nevedou. Les je ale schůdný a při troše optrnosti mezi volně rozházenými kameny bez velkého nebezpečí.

Menhir Mnich

Menhir Mnich Menhir Mnich 6 Menhir Mnich 5 Menhir Mnich 4 Menhir Mnich 3 Menhir Mnich 2   Cesta k Mnichovi

Do korun velikánů

Obrova vana

Křeslo v obrově koupelně

Menhir Mudrc a jeho ležící učedníci
Stojící Mudrc je vysoký skoro 3 metry, své jméno dostal podle vrcholové části připomínající hlavu.

Menhir Severský kámen

Od Severského kamene začneme opět sestupovat směrem dolů. Čěkají nás další kameny, které tady hledali a stavěli pan Bártl a Kozák. Pan Kozák je také autorem rozmístění kamenů v Českém Stonehenge v Holašovicích.

Menhir Otvírač srdcí

Menhir Bohyně

Kamenná sedačka

Posezení u Mnicha Odrazy Obrova vana 2 Mudrcovo osvícení Menhir Otvírač srdcí Menhir Otvírač srdcí 3 Menhir Otvírač srdcí 2 Menhir Mudrc Menhir Mudrc 2 Menhir Mnich 3 Menhir Mnich 2 Menhir Kamenná sedačka Menhir Kamenná sedačka 3 Menhir Kamenná sedačka 2

Od menhirů se znovu vyšplháme na vrchol Javorníku k rozhledně. Paní v pokladně je celá vykulená, že i v těchto vedrech dnes měla přes 180 návštěvnvníků, což je hodně vysoké číslo. Dámě si u ní občerstvení a lehkou svačinku:

Z Javorníku pomalu sestupujeme směrem na Královský kámen, odkud se nám opět otevírají krásné výhledy:

Ještě před sedlem odbočujeme doprava na žlutou a setupujeme lesem na cestu. Na ní se ještě obrátíme proti směru a zajdeme si do kopce k meznímu kameni. Je to velký kámen, na kterém je při velké snaze ještě viditelně vytesaná královská koruna s letopočtem 1882. Měl určovat hranice mezi Králováky. Kousek nad kamenem v lese najdeme poslední obří výbavičku  - jeho lože i s nočním stolkem. Do koupelny k vaně to měl pár obřích kroků. A protože nebyl doma, tak jsem mu lože na chvilku zalehl:

Pak už jen scházíme dolů k autu a vracíme se na ubytování. Dnes byl zase nádherný den.

Návrat na titulní stranu Šumava 2022

Vytisknout stránku Vytisknout stránku11. 9. 2022, 16:58, zobrazeno 798x, dnes 2x