A je tady poslední den naší dovolené a cesta domů. Předešlý večer ale trochu mění naše plány - Olda nedá jinak, než že se ještě musíme jednou sejít a zve nás na návštěvu Radobýlu.

Raodbýl je kopec, který máme přímo nad naším domem. Zespodu to je parádní krpál a představa, že se na něj budu šplhat ještě před odjezdem se mi moc nezdá. Olda to ale vidí jinak...

Převýšení je necelých 250 m ale pěkně zprudka, asi na 1,5 km. Takže krpál...
Olda to má ale vymyšlené jinak. Máme se sejít na zadaných souřadnicích v 9:30 ráno.
Rozloučíme se s paní domácí a vyrážíme vedeni navigací. Ta nás za chvíli svede z hlavní cesty a začneme mezi domečky serpentýnami šplhat vzhůru. Ani se nenadějeme a stojíme na parkoviši za Radobýlem a k vrcholu to máme jen pár výškových metrů. To je vychytávka...

Radobýl od parkoviště

Olda se Slávinkou tam už jsou a společně se vydáme zdolat vrchol Radobýlu. Prvně vstoupíme do míst, kde se těžil čedič a pak v prudké stráni vystoupáme na vrchol.

Krásný výhled na Žalhostice a Labe. Dokonce vidíme i náš domeček, kde jsme byli ubytovaní.

Na vrcholu

Tady Janka ukazuje, co nás tady čeká příště - ještě jsme pořád nezdolali Milešovku!!! Alespoň prstem na vrcholu...

Po sestupu z vrcholu Radobýlu nás ještě kamarádi doprovodí do Litoměřic na náměstí, kde si sedneme na kávu a pak s námi ještě projdou pár kešek v okolí - dojdeme přes městské hradby až ke katedrále sv. Štěpána a pak ke hradu a zpět na náměstí. Tím naše dovolená končí. Stále ještě máme resty, jak již zmiňovanou MIlešovku, tak i Sokolí polibek, který jsme minuli cestou sem. Nadá se nic dělat, musíme se sem ještě vrátit.

Děkujeme Slávince a Oldovi za milou společnost a zase někdy příště!

Návrat na titulní stránku České středohoří II.

Vytisknout stránku Vytisknout stránku25. 9. 2022, 17:26, zobrazeno 535x, dnes 0x