Velká Rača

Dárky dávám moc rád. Janka ale ke svým narozeninám všem řekla, že nechce věcné dary, ale aby jí dali den svého času a šli s ní na výlet. A tak to kamarádi splnili...

V pátek večer Janka dostává od Jolanky a Břetíka předběžný plán na sobotu s názvem "Od pařezu k pařezu". Mimo popisu různých druhů pařezů se dozvídá cíl zítřejší cesty - tedy jen náznaky - dvě fotky... Takže vůbec neví, kde jedeme - no a ani já ne, oba naši hostitelé drží jazyk za zuby. PŘEKVAPENÍ!

Záchranářský pes Baltazar

Takže ráno v sedm hodin sedáme do vozítka našich hostitelů a míříme neznámo kam. Jedeme směrem na Slovensko - a tam také i zastavujeme - v míste s názvem Lalíky. Nad námi se tyčí Velká Rača. Tak víme, kam míříme!

Čeká nás cesta po všech barvách turistických tras - po žluté na Kykulu, po červené na Velkou Raču, pak po zelené na Hladké a na konec dolů po modré do Lalíků.

Na začátku stoupání dostáváme GPS souřadnice cíle naší cesty. Problém je v tom, že s našimi telefony je neumíme zadat, a tak musíme spoléhat na fyzické znaky popsané na fotkách - které jsme ale nechali doma...
No snad nás naši průvodci nenechají ve štychu.

Máme štěstí na počasí - výhledy jsou krásné - z jedné strany vidíme Beskydy s Lysou Horou, na druhé straně Vysoké Tatry, Nízké, Fatru, Strážovskou vrchovinu...

Pak dorážíme na to správné místo, které poznáváme podle velkého hraničního patníku mezi PL a SK. Tady je někde námi hledaný pařez zvaný Velký Mág. Prý je čarodějný...
Janka se k němu spustí do hlubiny a pomocí nástrojů získaných z místních lesů pod jeho kořeny nalezne svůj dárek - láhev vína! Sakra pařez, to je ale čaroděj všech čarodějů - tady musíme chodit kopat častěji!!!

Po propoceném tričku a pořádném stoupání dosahujeme vrcholu Velké Rače. Janka dostane vrcholovou pusu a jdeme se kochat na vyhlídku okolím.

Po svačině nám zbývá sestup. Zastavujeme se na kafe, pivo a další pochutiny na chatě Na Rači.

Kamarádi děkujeme za krásný výlet!

Máme v nohách 18 km a převýšení přes 600 m. Nádherná cesta ve výborné společnosti...

Velká Rača

Vytisknout stránku Vytisknout stránku12. 5. 2016, 21:12, zobrazeno 3185x, dnes 0x