Zápisky z našich krátkých výpadů do přírody, za poznáním a krásami okolí...

24. listopad 2012, zobrazeno 3199x

Podzimní Polanka n. Odrou

Procházka v okolí rybníků v Polance nad Odrou  je vždy příjemně strávený čas. Ač bylo 13. září 2012 pracovní den, udělali jsme si dopoledne chvíli času a vyrazili s Ferdou na krátkou procházku. Přeci neprosedíme tak krásný den v práci :o) více

2. září 2012, zobrazeno 4681x

Stezka v korunách stromů

Návštěva Jižních Čech je pro nás svátkem. O těchto prázdninách to je jen na tři dny, ale využijeme je na plno. Navštívíme přátele, zajdeme na houby (i je najdeme) a pak navštívíme novinku u Lipna - stezku v korunách stromů. více

1. září 2012, zobrazeno 3873x

Cesta na BOBEK

Nedělní ráno (5. srpna 2012) se rozhodujeme, zda vyrazíme na výlet, nebo budeme celý den hnípat doma a hrdě to označovat slovem odpočinek. Nakonec se rozhodujeme pro akci a i přes to, že je venku zataženo, vyrážíme směr Bordovice. Za Kopřivnicí vjíždíme do silného deště a před námi stojí hradba z černých mraků. Tak to vypadá, že odpoledne strávíme na chatičce u kafe a scrabblí. více

27. srpen 2012, zobrazeno 3767x

Šípská Fatra

V sobotu 7. 7.  2012 máme naplánovaný krásný výlet - chceme na popud paní Ilčíkové vyběhnout na vrcholek s názvem Šíp. Domlouvá se velká banda - kromě nás jede Marc a Lum a přidávají se i Ivka s Vaškem. Celé to má ještě trochu dobrodružný začátek... Alespoň pro nás. více

19. srpen 2012, zobrazeno 7712x

Roháče - Volovec, Ostrý Roháč

Další den naší expedice za střevíčníkem pantoflíčkem... První plán (najít tuto orchidej) jsme si splnili včera na výletě, dnes nás čeká delší a namáhavější cesta. Míříme směr Ostrý Roháč. Ale pojďme popořádku: více

5. červenec 2012, zobrazeno 9763x

Roháče - Juráňova dolina

Je ráno, 15. května 2012. Vrcholky okolních kopců se schovávají v mracích, což nám potvrzuje správnost našeho rozhodnutí. Jdeme prozkoumat Juráňovu dolinu. Představa, že bychom se šplhali na vršky a viděli jen mléko, nás neoslovuje. více

5. červenec 2012, zobrazeno 3916x

Roháče - expedice za střevíčníkem pantoflíčkem

Kus Slovenska jsem měl už tu čest prochodit, ale i tak zbývá dost bílých míst, která stojí za to navštívit. Jedním z míst nepoznaných jsou pro mne Roháče. Loni 13. června je navštívili kamarádi (Stáňata s Mládky) a líčili Jance, jak nalezli střevíčník pantoflíček. No to bylo něco na ni... A tak se letos konala expedice na Roháče za touto nádhernou rostlinkou. více

4. červenec 2012, zobrazeno 6978x

Zlaté Hory

Po sobotní oslavě Petrových narozenin v Ludvíkově, využíváme nedělní dopoledne k výletu do okolí. Míříme do Zlatých Hor, kde navštívíme Biskupskou kupu a zlatorudné mlýny. více

12. červen 2012, zobrazeno 4556x

Fulnek - Kletné - Odry

Už dlouho jsme si s Marc a Lum slibovali, že  až pokvetou třešně, zajdeme si trasu Fulnek - Odry - Fulnek. Pravda je, že 1. května už bylo po třešních, ale jabloně to nahradily. I řepka se snažila seč mohla, aby nám cestu prozářila svou nádhernou žlutou... více

komentáře: 1

13. květen 2012, zobrazeno 4204x

Ostravice - Zbuj - Malenovice

17. 3. 2012
Jaro se neustále mydlí s paní zimou a počasí se mění den odedne. Před 14 dny zakázala Horská služba vstup do Beskyd z důvodu ledovky. Při tání zapršelo, do toho v noci přišly mrazy a bylo vymalováno. I každodenní Lysaři museli vzdát svou pouť a trochu "potupně" se vrátit nazpět. Lysá byla nedobytná královna obalená v ledu. Protože je už pár dnů hezky, vyrážíme na jednoduchou - hospodskou - tůru.

21. duben 2012, zobrazeno 3930x

Šafrán bělokvětý - Lačnov

28. 3. 2012 Lačnov
Po dvou letech se vracíme na nádherné místo - Ticháčkovy paseky v Lačnově. Toto místo je známé jedním z největších výskytů šafránu bělokvětého (Crocus albiflorus) u nás. I letos se nám návštěva vyvedla. více

5. duben 2012, zobrazeno 3511x

Koniklec velkokvětý - Strýčkův lom

26. 3. 2012 Grygov
Nejen prací je člověk živ... To jsme si řekli po odpolední schůzce u zákazníka a využili krásného počasí k návštěvě Strýčkova lomu. více