Koncem týdne slibují meteorologové krásné počasí a tak se s Jankou na rychlo rozhodujeme udělat si ještě jeden prodloužený víkend a vyrazit ven do přírody. Míříme do Jeseníků.

Naše cesta začíná ve čtvrtek ráno. Balíme se do našeho přibližovadla a míříme do Horní Lipové, kde budeme mít ubytování v penziónu U Tří veverek. Cestou ale chceme ještě něco vidět a zažít. A že se nám to opravdu podaří. První cesta nás vede k jeskyním Na Špičáku. Odtud se ještě vydáme na sever a přes Vidnavu popojedeme kousek za Velkou Kraš a zajdeme si na Venušiny misky a k památným stromům nazvaným Tři veteráni.

Jeskyně Na Špičáku

Venušiny misky a Tři veteráni

penzion.jpgSluníčko pomalu zapadá a tak se vypravujeme do Lipové na ubytování. Přijíždíme už po tmě. Naivně si myslím, že penzion bude poloprázdný - přece jen je po prázdninách a mohl by být klid. Ó jak se mýlíte pan Watsone! Penzionek má devět apartmánů a všechny jsou plné. Málem nemáme kde zaparkovat.

Najdeme si v sejfu klíče a jdeme se ubytovat. Pokojík je malý, ale útulný a plně vybavený. V přízemí je společenská místnost s kávovarem, ledničkami, nádobím a s automatem na dobroty. Až druhý den najdu poslední automat, který mne dostane - automat na pivo a kofolu. Ne na lahvové, ale čepované! Po návratu z celodenního výletu čepované pivo jen zasyčí!
Jestli je jediná věc, která není ideální je hlučnost - dřevěné stěny moc netlumí a pokud natrefíte na přiopilou dámu, která se u táboráku za penzionem hihňá do půl třetí ráno, je vymalováno. No za to ale pezion nemůže, to se prostě stane.

Druhý den ráno necháváme naše autíčko odpočinout a vyrážíme na celodenní výlet pěškobusem. Tedy z části. Prvně dojdeme na nádraží v Horní Lipové, vláčkem dojedeme na Ramzovou, odtud se vyvezeme lanovkou až k Chatě Jiřího. Pokračujeme na Keprník, pak se vracíme na Šerák a scházíme na Obří skály a od nich nazpět do Lipové. Ušlápneme necelých 15 km a parádně si to užijeme.

Šerák, Keprník, Obří skály

No a pak nás čeká další - sobotní výlet. Popojedeme autem kousek nad Lipovou a parkujeme u jeskyní Na Pomezí. Jak jsme v jeskyni na prohlídce nebyli už mnoho let, máme druhé za týden! Z jeskyní pokračujeme autíčkem do Jeseníku na oběd a pak na Čertovy kameny a Zlatý chlum. Večer nás čeká překvapení a další den je za námi.

Jeskyně na Pomezí

Čertovy skály a rozhledna Zlatý chlum

No a je tady neděle a my plánujeme další výlety. Vše ale dopadá jinak. U balení kufrů mi lupne v zádech a jsem rád, že mám silnou ženu, která naloží kufry místo mne do auta. Takže se výlety ruší a my vyklízíme pole a vracíme se domů. Co naplat, mohl jsem se seknout už ve čtvrtek, a to bych se nedostal nikam...

Takže jsme tady prožili tři úžasné dny a navštívili spoustu nádherných míst. Děkuji Jani, že jsem s tebou mohl tuto nádheru zažít.