Stává se tradicí, že podzim je u nás nádherný - slunečný a teplý - přímo vyzývající, abychom si ho užili venku, v přírodě.

Nakládáme ráno Františka ve Svinově na nádraží a ve třech míříme do Zubří. Dnes se chceme projít v místech, kde jsme ještě nikdy nebyli a při tom odlovit pár kešek. Vlastně to je naopak - jdeme odlovit sérii keší a to v místech, kde jsme ještě nikdy nebyli. A bez kešek bychom asi tato místa nikdy nenašli.

Kašna v Zubří

Prvně uděláme pár zástavek v Zubří a odlovíme několik zdejších schránek. Mají tu šikovné kačery - je zde co lovit a vše je v naprostém pořádku. Nad Zubřím máme další keš, ke ketré se může jít do kopečka loukou, ale před námi je elektrický ohradník a za ním volně pasoucí se krávy. Vzpomínáme, jak nás krávy parádně prohnaly nad Rešovskými vodopády a nějak se nám do jejich revíru lézt nechce. A tak se rozhodujeme celý kopec objet a vzít to z druhé strany. No ještě že máme SUV! Ale i tak mám obavy, abychom na velkých kamenech, kterými je vysypaná cesta neprorazili už poněkud více jeté letní gumy.

Nakonec máme štěstí a vše dobře dopadne. Kocháme se nádherným výhledem na Zubří a lovíme kešku v ohradě, jejíž majitelky se pasou dole za kopcem.

Auto odstavujeme na autobusové točně a dál pokračujeme po svých. Míjíme místní, kteří zrovna rozbourávají prase a připíjejí si k tomu pálenkou. Zabijačka!!! Že bychom tu zůstali? Nejsme zváni a tak pokračujeme v naší cestě.
Kousek výše zase potkáváme následky kůrovcové kalamity. Místní tady se speciálními traktůrky stahují kmeny z příkrých srázů.

Cestou si odskočíme prohlédnout starý partyzánský bunkr - ten byl od roku 1942 úkrytem pro partyzána Františka Holiše.

My pomalu stoupáme výše po úbočí vrcholu Krátká (767 m n. m.) Lesy kolem jsou v žalostném stavu. Je tu spousta holin, hromady kmenů připravených k odvozu. Prudkým srázem mimo turistickou značku se vyšplháme až pod hřeben.

Mezi úbočími se nám otevře výhled na Radhošť.

Cestou sbíráme houby - tady na pařezech je spouta václavek.

Projdeme po hřebeni přes vrchol Krátká až na Krátká rozcestí a odtud sestupujeme nazpět po žluté dolů do údolí.

Cestou se Janě podaří odlovit i jednu stromovku - je jak veverka! A je pyšná na to, že ve svém věku šplhá na stromy, které nejsou ovocné :)

Slepýš křehký - beznohá ještěrka - je silně ohrožený druh a jeho počty neustále klesají.

Na konci cesty potkáme tohoto tvora - opatrně ho zaženeme listem mimo cestu, po které projíždí auta dřevařů stahujících dřevo z lesa. A jsme skoro u  auta. Ušli jsme okruh asi 10 km (+ něco navíc při lovu keší okolo Zubří) s převýšením necelých 450 m a odlovili 22 kešek. Úspěšný slunečný podzimní den!

Vytisknout stránku Vytisknout stránku12. 10. 2019, 19:32, zobrazeno 1486x, dnes 0x