Včerejší večer jsme usnuli jak miminka. Původně jsme chtěli zjistit, jak je v Jedovarech v noci tma a ticho. Ale to jsme nedali! Usnuli jsme ještě před setměním!

Ráno si hovíme v postýlce, čteme knížku a užíváme si svou zaslouženou dovolenou. Odpoledne mají dorazit Stáňata a doplnit náš keškovací tým do plného počtu. A tak plánujeme krátkou prohlídku našeho milovaného Českého Krumlova.

Naše rozjímání ruší paní domácí s tácem plným jídla. Tak to nemáme šanci sníst! Společnost nám okamžitě dělají Fiona s Garfieldem a nedají pokoj, dokud nedostanou alespoň kousek šunky. Ne že by potom dali pokoj... Mazli roztomilí.

Po snídani vyrážíme směr Český Krumlov. Parkujeme nahoře nad zámkem u zahrad - na parkovišti u divadla s otáčivým hledištěm. Odtud už v pěkném parnu vyrážíme směr Kvítkův Dvůr. Tady narážíme na překážku. Kešky jsou u posedu, který je uprostřed louky s travou vyšší než jsme my. Ač jsem se nadopoval léky, tak moc tu mou alergii dráždit nehodlám. Janka se nabízí, že to odloví sama a sejdeme se na keši za Kvítkovým Dvorem. Ale ouha! Dvůr není průchozí a i kdybych ho obešel dokola, tráva za ním je stejně vysoká. A tak volíme plán B. Vracím se k divadlu a lesem vystoupám po Svatojakubské cestě na druhou stranu kopce, až ke kapličce. Mezitím odlovím také jednu kešku. Za chvíli se z kopce přiřítí spokojená Janka. Trefila a ještě navíc odlovila vše co mohla. Holka šikovná!

O tak krásnou schránku jsem přišel.

Kousek pod námi je naučná stezka Dubík. Jdeme si ji prohlédnout. Cestou ulovíme kešky, zasportujeme si a dáme si na odpočívadle oběd.

Protažení se vracíme společně k autu a sjíždíme na záchytné parkoviště u zámku. Je poloprázdné - ještě nejsou prázdniny a navíc tu chybí davy zahraničních turistů. Jde to vidět v celém městě. Obsluhy hospod stojí před dveřmi a melou mlýnek.

Chceme se projít městem a odchytit nějaké LABky. Město je ale tak rozpálené, že se to skoro nedá vydržet.

Projdeme centrem k ateliéru pana Seidla a pak se otáčíme nazpět. Jdeme kolem řeky po Rybářské k Jelení lávce.

Kostel sv. Víta

Vracíme se k autu a slibujeme si, že se tady zase vrátíme, až bude příjemnější doba. Ty parna jsou úmorná.

Vracíme se do Jedovar a čekáme, až dorazí Marcelka s Lumírem. Společně pak sedáme na jejich vyvýšenou terásku, Luma vytahuje malý soudek piva s tím, že s ním teď oslavíme jeho nastávající narozeniny. Na dárek si bude muset počkat, ale rádi mu popřejeme, pojíme a popijeme. Další část dovolené začíná.

Titulka: Dovolená v Jedovarech
Den první: Makové pole a Jaroměřice nad Rokytnou
Den druhý: Za LABkami do Českých Budějovic
Den třetí: Kešky u Českého Krumlova
Den čtvrtý a pátý: K Budějicím na koření a letadla + Maso a Ptačí nájemníci
Den šestý: Rozhledna Hradišťský vrch, Červené blato a Kraví Hora
Den sedmý: PETky, Pátý element a hrad Kámen

Vytisknout stránku Vytisknout stránku16. 6. 2021, 18:24, zobrazeno 901x, dnes 0x