Je neděle - poslední říjnový den a sluníčko přímo láká zažít nějaké dobrodružství. A taky že jo. Jdeme lovit kešku T5 na skály!

Sedáme do Modráska a společně s Marcelkou a Lumčou vyrážíme směr Potštát. Našim cílem je Potštátské skalní město tyčící se nad údolím řeky Veličky. Parkujeme na malém ostrůvku u cesty a jdeme na průzkum. Prvně musíme suchou nohou překonat Veličku plnou vody a pak se vyšplhat na dřevěnou lávku zbudovanou ve skalách.

Nad námi se tyčí kolmá skála a někde v ní se má skrývat "Potstat Lower Rocks Challenge". Tedy schránka s keší obtížnosti T5. Stojíme dole a se zlomeným krkem meditujeme, kde může být schránka ukryta.

To je vysokóóó!

Lumír s Jankou berou nářádíčko a šplhají nad skálu s úmyslem dolů slanit. My s Marcelkou zůstáváme jako týlové zabezpečení na místě. Čekáme dlouho a začínáme být nervózní, co se s nimi děje. Nakonec se celí splavení vrací s tím, že se shora slanit nedá. Skály na sebe navazují výše a výše a výbava na takovou výšku nestačí. A tak zklamaní z neúspěchu od skal odcházíme.

Sedáme do auta a sjíždíme dva kilometry níže, kde u cesty parkujeme a vydáváme se strmým chodníčkem ke zřícenině hradu Puchart. Cesta je to krátká, za to pěkně prudká.

Obejdeme původní hradní příkop a vracíme se na cestu vedoucí kolem Kouteckého potota vlévajícího se do Veličky.

Pokračujeme asi jeden kilometr dolů z kopce až k Soudkově štole. Už při stoupání k ní je vidět, co se zde těžilo - břidlice. Štoly samotné jsou nepřístupné, zimují v ní chránění netopýři - vrápenec malý.

Nalézáme pootevřenou branku a zvědavě nakukujeme dovnitř. Pár metrů za brankou je cesta přehrazena propadlištěm s vodou. Potichu vycouváme, abychom nerušili chráněné živočichy a vracíme se k autu.

V autě Luma medituje nad nepodařeným odlovem kešky. Nedá mu to a vracíme se na první zastávku. Opět překonáme Veličku a šplháme na plošinu ve skalách. Tentokrát jde na to Luma jinak. Navléká na mne sedák, ukazuje základy jištění a pak se odvážně za kibicování všech vrhá na skálu.

Pak nastává hledání ukrytí keše. Podle nápovědy a obrázku v ní tipujeme, kde je na skále správná rozsedlina. Lumír hledá snad 20 minut a stále nemůže schránku najít. Nakonec je jeho trpělivost oceněna nálezem. Schránka je asi 5 m vlevo od místa, kde ukazuje šipka na fotce, navíc notně zapadaná listím a klacky. Zapisuje se sám a píše do logu i nás. Sice jsme na hoře nebyli, ale dobrodružství jsme zažili!!!

Luma s krabkou v ruce

Tak jsem si navlečen v červeném podvazkovém pásu udělal foto s vrcholovým hrdinou a byl rád, že jsem nemusel zkoušet, jaké to je jistit padajícího ze skály. Dnešek se opravdu povedl!

Vytisknout stránku Vytisknout stránku31. 10. 2021, 11:43, zobrazeno 398x, dnes 0x