Je druhý den čtyrdenního pracovního volna a venku je nádherně. Využíváme tuto parádní kombinaci a vyrážíme na výlet. Poprvé se vydáváme kousek od Šternberka na Přírodní památku Libotín.

Parkujeme u Štramberského koupaliště. Mám trochu obavy, aby tady v takový pařák bylo kde zaparkovat. Obávám se ale marně - koupaliště je mimo provoz a parkoviště skoro prázdné. Míjíme minigolfové hřiště a bazény v dezolátním stavu.

Po asfaltové cestě stoupáme k Libotínu. Najednou se proti nám vynoří mnohohlavý dav zabírající celou cestu. Co to je? Asi nějaký tábor nebo soustředění - desíty, ne li stovky dětí procházejí kolem nás a ti, kteří mají kolem sebe vedoucí většinou i pozdraví. Nestačíme odpovídat a na konci jsme celí uzdravení. To byla energie!

Uklidnit se schováme do hlubin Libotína - až ke dnu rokle, kterou protéká potok Libotínka. Včera v Ostravě ani nekáplo, ale tady te je jiné. Musel tudy projít přívalový déšť, protože nejen že je tady všude hodně mokro, ale v mnoha místech jsou rostliny zválené a jde vidět, kudy tekla velká voda. My se po odlovu místní kešky vracíme na cestičku a stoupáme až ka studánce Pod jedlí.

Cestou potkáváme i vstavače

Studánka Pod jedlí má krásně ledovou vodu.

Parádně ukrytá keš!

Od studánky dojdeme až do sedla po vrcholem Jedle a začneme sestupovat do údolí. Za námi jsme nechali kešku s označením nebe a před námi je peklo. Ještě ale před ním potkáváme malý raj. Vcházíme na nádhernou louku plnou modrých chrp a motýlů. Je tady úžasná atmosféra. Navic se pálivé sluníčko schová za malý mráček a nežhne jako bláznivé. Nádherná chvíle!

Je tu tak nádherně, že se nám neche dále...

Nakonec ale pokračujeme až k vrcholu Hlásenice.

Na vrcholu nejvyššího kopce přírodního parku Pobeskydí - Hlásnici - 558 m n. m. je kamenná mohylka a na stromě vedle ní kříž s fotkou tenisky Jany Novotné.

My zde chceme odlovit kešku, o kterou se ale prvně musíme poprat s mravenci. Ti si v pařezu, který kešku kryje udělali mraveniště a jemnými pilinami obalili celou krabičku a utěsnili ji v prohlubni. Opatrně vše vrátíme nazpět, snad jsme jim tam neudělali velkou paseku.

chmýří

Při sestupu nazpět se nám otevřou krásné výhledy na Štramberk.

Poslední zastávka u earthky u tří studánek

Blížíme se k cíli naší cesty.