Prosinec je napůl proležen v posteli - covid se nám také nevyhnul. A tak na chození není prvně ani pomyšlení a pak zase není tolik energie. Prostě to flákáme.

17. 12. 2022 - Každoroční pouštění lodiček

I letos se se Stáňaty domlouváme na pravidelné pouštění lodiček. Ještě před samotnou akcí si zajdeme na náměstí mezi stánky, koupit si punč. Lidí jako mraků, ze sněhu sypká prosolená mouka, ale krásná atmosféra.

Naše lodička je určitě nepotopitelná, ale už při pokusu o zapálení svíček zjišťujeme fatální chybu. Svíčky nehoří!!! Místo zapalovače máme plamenomet, ale ani to nepomůže, aby svíčky zůstaly zapálené. Zkoušíme to následně i doma, ale prostě nehoří. Záhada. No každopádně lodičku pustíme po proudu bez pozičních světel. První vlna peřeje loďku vyhodí do vzduchu, obrátí naruby a už jede fofrem hlavou dolů po proudu. No - nepotopitelná je, to ale neznamená, že se na ní dá plout...

S Ostravskou radnicí to asi není úplně OK, když vysílá prosbu o pomoc Batmanovi. No snad to ten příští rok dáme...

18. 12. 2022 - Za řekou

V neděli se rozhodujeme pro krátkou procházku - míříme do Martinova a přes most nad Opavicí do Hošťálkovic. Napadl čerstvý sníh a okolo je nádherně bílo. Že by to už vydrželo pár dnů do Vánoc? Zlatý voči! Tato bílá nádhera do svátků nevydrží...

Opavice je z části zamrzlá.

Janka u magnetové kešky

Rampouchové záclonky na teplovodním potrubí

26. 12. Adventní kešky

Druhý svátek Vánoční nás vytáhne sluníčko na procházku. Jdeme odlovit speciální vánoční kešky.

První zastávka je jen směrovka, která nám říká, kde máme pokračovat.

A tady je cíl - ukrytý v zemi.

Keška nás zavede až ke Lhoteckému jezu na Odře. Pod jezem voda vře, směrem na druhou stranu to je jak na přídi Titaniku:

Kostel v Mariánských Horách

Odpoledne ještě bereme na malou procházku Kačku se Sebim - jedeme ke hvězdárně odlovit další Vánoční kešku pod stromečkem.

Dárek od kolegy modeláře - cukroví ve tvaru F-16. Díky Jardo!

31. 12. 2022 - Silvestrovská keškovací procházka se Ziku

Silvestrovské ráno se scházíme se Stáňaty ve Služovicích. Jejich řady jsou ještě rozšířeny o Ziku - fenku vipeta, která je u nich na hlídání. Tak hodného a poslušného pejska jsme asi ještě nepotkali.

Jdeme odlovit sérii moc pěkných kešek a přitom se projít lesem.

Luma se snaží otevřít keš. No před námi tu byl někdo s ukrutnou silou!!!

Cestou domů se zastavujeme na hraničním přechodu v Bohumíně - Chalupkách. Před místním zámkem patřícím Rotshildům, jsou modely dalších Polských zámků. Nejstarší písemné zmínky o tvrzi nebo hrádku, tehdy nazývaného Novumm Castrum, se datují k rokům 1248 a 1282. Ve starých pramenech je nazýván jako Bohumínský hrad, Barut či Barutswerde. To je poslední zastávka a poslední keška roku 2022.

Ze srdce doufám, že i v přístích letech budeme moci žít tento nádherný a spokojený život.
Vytisknout stránku Vytisknout stránku31. 12. 2022, 10:30, zobrazeno 371x, dnes 0x