Po naší návštěvě Oulehly a hledání Pantoflíčků pokračujeme v cestě směr Znojmo. Město jsem svého času navštěvoval služebně pravidelně, ale znáte to. Navštívit zákazníky - udělat práci a fofrem zase dále. Takže je to poprvé, co Znojmo prozkoumáme trochu více.

Další dny našeho prodlouženého víkendu:

K Eliášově kapli a do údolí Gránického potoka

Za vyhlídkami okolo Vranovské přehrady

Havraníky a výhledy na Šobes

Rosa Coeli

Ubytování si zajišťujeme na Booking.com. Z fotek víme, že jdeme bydlet do staršího, ale pěkně zrekonstruovaného bytu ve starém domě. Navigace nás dovede skoro do centra Znojma a my zastavujeme před opravdu starým domem, který má už svá léta krásy hodně za sebou. Stará brána kryje historický vjezd, který je ještě po stranách osazen kameny, pro ochranu před koly kočárů.

Voláme paní domácí, která nám jde otevřít bránu a já střídám Janku za volantem, abych zaparkoval. I já mám obavy, jestli se do průjezdu vejdu. Projedu uzoučkým vjezdem, kde jde o zrcátka (jak daleko jsou kola od kamenů v bráně si ani netroufám odhadovat) a vjiždím do průjezdu, který je široký, ale z jedné strany jej zúžuje schodiště do bytu. Kolem něj se musím protáhnout a další úzkou bránou vjet na dvorek. Vypadá jako dům z čelní strany...

Zaparkujeme vedle stejného auta jako máme my, jen v bílé barvě a s rakouskou poznávací značkou. Paní domácí nám ukazuje byt - z chodby se samostanou krásnou koupelnou a wc se jde do kuchyňky s jídelním stolem a pak do velké místnosti s klenutými stropy, sloužící jako ložnice a obývací pokoj. Vše je čisté, ač už má něco za sebou. Po vzhledu domu a dvorku se nám ulevuje... Hrubé stěny chrání před horkem z venku, ale paní domácí doporučuje večer zapnout topení, kdyby se ochladilo. A ochladí...

Vybalíme si věci a jdeme využít zbytek dne. Rozhodneme se prozkoumat centrum Znojma. Právě zde probíhají slavnosti vína, což slibuje zábavu, ale také davy lidí. Po pár krocích jsme na náměstí a nestačíme se divit - čekali jsme spoustu lidí, ale toto je masakr. Původně chceme u stánku ochutnat nějaké vína, posedět a třeba i poslechnout nějakou hudbu z pódia - ovšem ke stánku se pomalu nejde prorvat, projít náměstí je jen pro odvážné a sednout si? No ani náhodou. A tak od svého záměru upouštíme a kolem domů - zadní stranou stánků mizíme pryč.

Procházíme historickými uličkami až dojdme k místnímu pivovaru. Vypadá to, že se sem ani nesmí - jsme uprostřed stavby - ale dav nás strhne a my se ocitáme před rotundou svaté Kateřiny, která je součástí přemyslovského hradu. Je odtud krásný výhled na historické Znojmo a řeku Dyji, protékající v hlouce pod ním. Je to nádherné a silné místo.

Chvíli ze sebe děláme neviditelné, když se snažíme odlovit zdejší kešku. Po chvíli čekání se nám to daří a my pokračujeme starými krásnými uličkami směr kostel sv. Mikuláše. Je to další nádherná stavba a dominanta Znojma. Navštívíme hlavní loď, kde nás mimo jiné u vstupu zaujme otčenáš ve dvaceti jazycích. Projdeme Svatováclavskou dvojkapli a pak se z ochozu kostela kocháme nádherným výhledem na Dyji. Vidíme rotundu, u které jsme stáli před chvílí a navíc se otevírá výhled do nejužšího místa údolí Dyje, kde je hráz vodní nádrže Znojmo s elektrárnou.

Pod námi v údolí vidíme Karolininy sady a Rajskou zahradu zprudka spadající k řece. Je tady nádherně, počasí je ukázkové a sluníčko příjemně hřeje. Rozhodneme se sestoupit do Rajské záhrady a využít nabídky posezení nad řekou se skleničkou dobrého moku v ruce. Najdeme si malinkou vinárničku ukrytou přímo ve skále a usedáme na stolečky před ní. Janka vybíra úžasné červené víno a společně si užíváme tuto jedinečnou chvíli. Máme volno, jsme spolu a je nám krásně!

Pak se vydáváme nazpět do starobylých uliček, najdeme vchod do podzemí kde v nádherné kešce měníme spoustu koleček. Janka do podzemí nechce a tak se vracíme směrem k ubytování a zajdeme si na večeři do Italské restaurace.

Jak moc nemusím, dám si zde rizoto s parmezánem a nechávám na Jance (opět) výběr vína. Vybírá růžové a zase se nemýlí. Je famózní a s jedinečným rizotem dovršuje dnešní nádherný den.

Pak už jen uděláme pár kroků na ubytování, zatopíme si a bereme do ruky knížky. Nádherný začátek našeho prodlouženího víkendu!

Další dny našeho prodlouženého víkendu:

K Eliášově kapli a do údolí Gránického potoka

Za vyhlídkami okolo Vranovské přehrady

Havraníky a výhledy na Šobes

Rosa Coeli

Vytisknout stránku Vytisknout stránku9. 5. 2019, 14:21, zobrazeno 2596x, dnes 0x