Využíváme pondělního květnového svátku a ve velké grupě vyrážíme směr Malé Karpaty - pro nás teritorium nepoznané. Jdeme ho prozkoumat a možná se do něj i trochu zakoukat...

Sobota 6. 5. 2017

Vyjíždíme brzo ráno v sobotu 6. května 2017 a už kolem desáte dorážíme do městečka Smolenice. Ubytováváme se v nádherném penzionku Villa Agnes a hned vyjíždíme na první výlet.

Ještě než vyrazíme do přírody, zastavujeme u krásné prodejny firmy Včelko, která prodává včelí produkty - od medu přes medovinu až po kosmetiku. Vyzkoušíme a i nakoupíme dobrotky a pak vyrážíme na výlet

Ještě z parkoviště u Včelky vidíme spičku věže Smolenického zámku. Pak vyjíždíme na sever a velkým obloukem obkroužíme Malé Karpaty - zastavujeme až Plaveckém Podhradí.
Podhradí je to proto, že nad městečkem se tyčí zřícenina Plaveckého hradu.

Jako je již naše tradice, zastavujeme se v místní hospůdce na ozvěžení místním Corgoněm.

Pak se napojujeme na žlutou značku a stoupáme na rozhlednu na Vápenné. Funíme do prudkého kopce v nádherném zeleném listnatém lese. Tady se od nás odděluje Rabasovic skupina (zůstává dole) a Ferda - ten vystřelí s mlaďochy nahoru.

Uprostřed či spíše na konci skupiny funíme my s Jankou. Ale díky pomalosti naší chůze si stíháme všímat té krásy kolem - i nočního motýla spícího na kvetoucí bylince. Snažím se znásilnit malý foťáček a moc se mi to nedaří... Zlatá zrcadlovka...

Z vrcholu Vápenného jenádherný výhled do okolí. Je sice trochu opar, ale jinak je nádherně.
Tady se zase dělíme - Ferda se rozhoduje pro sestup dolů, zbytek bandy pokračuje po červené na Klokoč.

Klokoč 661 m n. m.

Na vrcholku stojí dřevěný kříž pobitý hřeby a vruty. Zvláštní pohled...

Pokračujeme přes Amonovu lúku na Báborskou a kolem hradu scházíme nazpět do Podhradí. Tady nás už čeká na lavičce Ferda a společně si jdeme odpočinout na naše krásné ubytování.profil-1.jpgUšlapali jsme asi 14 kilometrů s celkovým převýšením 792 metrů. To si to posezení u dobrotek zasloužíme!

Neděle 7. 5. 2017

Neděle je opět nádherná. Opakujeme včerejší manévr obchvatu Karpat a parkujeme o dědinku dříve - v Plaveckém Mikuláši u OÚ. Vyrážíme po žluté značce k vyrcholu Kršlenica. Hned na začátku nás čeká prakticky celé převýšení dnešního dne najednou na krátkém úseku. Je to blbých cca 240 m, ale plíce nás ne a ne dojít. Konečně je tu vrchol Kršlenici.

Jsme přímo nad Plaveckým Mikulášem, na protějším kopci vidíme žříceninu Plaveckého hradu. Jsou tu krásné výhledy. Začíná se zatahovat a vypadá to, že bude bouřka.

Pak nás už čeká je pozvolný sestup. Pod Čiernou skalou se napojujeme na červenou značku a po ní dojdeme až na Mon Repos, kde si dáme svačinu. O kousek níže pozorujeme aktivní činnost místních bobrů...

Navštívíme i místní zajímavost - jeskyni Děravá skála, která je 26 m dlouhá a 15 m vysoká. Byla osídlena již paleolitu. Sedím u ohniště a přemýšlím, jak bych se cítil, kdyby se kolem vše propadlo do té doby. Až mi naskočí husí kůže...

Vracíme se nazpět k autům a jedeme si odpočinout. Dnešní trasa byla krátká - jen cca 8 kilometrů s výživným převýšením na začátku - jinak jen pomalé klesání.
Protože jsme ve Smolenicích brzo, rozhodneme se zajít si na večeři. Když jsme na Slovensku, tak asi na halužky. SMůla - je zde asi 6 restaurací, ale všechny nabízejí jen jedno - pizzu. Co jsme v Itálii??? Při hledání dobrého jídla i zmokneme a jsme dosti znechucení. Nakonec se v zoufalství zapíchneme do plné restaurace k jedinému stolu a dáme si - no pizzu...

Pondělí 8. května 2017

Poslední den nechceme věnovat jen cestě domů a tak vyrážíme na poslední výšlap. Rabasi se s námi loučí a jedou se podívat na Čachtice.
My jdeme k zámku a kolem něj dále do kopců.

Vystoupáme na staré hradiště Molpir, odkud jsou krásné výhledy na zámek, který v současnosti slouží jako konferenční centrum.

Po hraně bílé skály jdeme až na Vlčiareň a odtud míříme k jeskyni Driny. Potkáváme něco neuvěřitelného - ač znalí toho, jak dokáže být bílá Polanská niva - zdejší záplava bílých květů česneku medvědího nám vyráží dech.

Česnek je naprosto všude a celý les nádherně voní.

Nad jeskyní se nám otevírají nádherné výhledy na Malé Karpaty - tolik odstínů zelené...

V záplavě česneků dojdeme až nazpět do Smolenice.

profil-3.jpgČást cesty jdeme mimo značení po hraně skály, stejně tak na jeskyni Driny stoupáme mimo značku - kolmo nahoru po vyznačené stezce. Nakonec z toho je 9 kilometrů a celkových 478 m stoupání. Krásná procházka.

Věci už máme nabalené v autech a tak jen popojedeme na dobití energie a míříme domů.

Malé Karpaty jsou nádherné, stálo za to je vidět a možná se zde někdy i vrátit!

Vytisknout stránku Vytisknout stránku22. 10. 2017, 10:34, zobrazeno 2139x, dnes 0x