Stezka v korunách stromů

Návštěva Jižních Čech je pro nás svátkem. O těchto prázdninách to je jen na tři dny, ale využijeme je na plno. Navštívíme přátele, zajdeme na houby (i je najdeme) a pak navštívíme novinku u Lipna - stezku v korunách stromů.

V pátek odpoledne dorážíme do Žumberka. Janka se těší na ráno, až vyrazí na houby. V noci spíme nevalně, paradoxně z důvodu absolutního ticha a černočerné tmy. To je pro nás - panelákovce - dosti neobvyklý jev. Ale věřím, že za pár nocí by jsme si - rádi - zvykli.

Probouzím se kolem půl osmé - vedlejší pelest je prázdná. Využívám klidu, beru knížku a jdu si číst. Na to jsem se celou dobu těšil. Před devátou začíná pršet - trochu znervózním a jdu volat Jance, kde se mi toulá. No jako bych to nevěděl - brouzdá v okolních lesích a je štěstím bez sebe - rostou!!!

Janja šťastná jako blecha - našla houbu - jedlou a velmi dobrou - jménem kotrč.

Její úlovky jsou předzvěstí celého dne. Celá rozjásaná budí zbytek osádky a všichni vyrážíme do lesa. Houby rostou - i já, slepoň houbový nějaký úlovek mám (krásného praváka - mimo jiné...).

Večer nás čeká návrat do Třeboně a následně čistění hub. Krásně propracovaný večer....

Neděle je pak v režii Jitky a Slávka - sedáme do jejich bílého japončíka a vyrážíme směr Lipno.

První zastávka byla na Čertové stěně. Už jsme tady několikrát byli, já dokonce s panem Karbusickým a celým workshopem.

Před polednem zastavujeme na oběd ve stylové restauraci. Je plná Bavoráků s padacím mostem a tak raději usedáme venku pod stříškou a užíváme si čistý vzduch a sluníčko.

Pak přichází dnešní bloudění. Jituška na mapě najde cíl, ovšem navede nás pod kopec s rozhlednou z opačné strany. A tak se vracíme z Lopatné , kde končí cesta, do Vyššího Brodu a následně do Lipna nad Vltavou. Tam zaběhneme do informačního centra, kde nám krásně poradí (a vybaví tištěnou satelitní mapou). Popojedeme na lesní parkoviště, kde necháme vozítko a po asfaltové obslužné cestě pomalu lesem stoupáme k cíli naší cesty.

Á, tady už kouká...

Pomalu dokráčíme na kopec, odkud se i bez rozhledny otevírají nádherné pohledy.

Cestou narážíme na krásnou skulpturu - na modré obloze s bílými mráčky se nádherně vyjímá. Neodolám a naženu k ní celou naši minigrupu:

Většina návštěvníků mířících ke Stezce v korunách stromů jde nahoru po sjezdovce, nebo se vyvezou lanovkou.

Pak mezi stromy uvidíme prapodivnou konstrukci. Jsme na místě!

U pokladny zakupujeme vstupenky za cenu 150,- Kč. Je možno si přikoupit za cenu 50,- Kč i sjezd tobogánem umístěným uprostřed vyhlídky. Na pokladně ale visí cedulka s nápisem: "Čekací doba na tobogán je zhruba 60 minut". No abych za takovou sumu musel hodinu čekat na sklouznutí - to opravdu nemusím. A tak jdeme na prohlídku bez tobogánu.

Dřevěný chodníček je široký a velkým obloukem mezi stromy stoupá pomalu nahoru. Celou cestu nepotkáme jedinou překážku - můžou tu vozíčkáři i maminky s kočárky.

Jediné překážky jsou vždy bokem vedle hlavní stezky.

I o zábavu dětí bylo postaráno. Mlátily do všeho jak hluší do bubnu.

Ani my jsme neodolali a překážky vyzkoušeli.

Tady končí chodníček - ústí do hlavní stavby.

Na tobogán stojí dlouhá řada, která se vine asi o tři patra výše. Pozorujeme jak lidé všeho věku usedají na filcové podložky a jsou vtlačeni do nerezové roury. Lehká bejbata to rourou dolů prosvíští za 9 s, dospěláci s velkou váhou to dolů brousí zhruba 12 s.

Začínám počítat - pokud jeden člověk projede rourou za cca 15 s, za minutu projedou 4, za hodinu pak 240, za 10 hodin provozu pak rourou prosviští 2 400 lidiček. Pokud budeme počítat jen 50,- Kč za tobogán, je denní tržba asi 120 000,- Kč. Když započítáme, že museli zaplatit i vstupné za 150,- Kč, pak je denní tržba 480 000. A to nepočítáme spoustu lidí, kteří nejeli troubou :o)) Pěkný podnikatelský záměr. Šikovní!

Projdeme celou stezku, pokocháme se výhledem a pak s radostí zamíříme k autu - davové šílenství a nekončící zástupy nejsou náš šálek kávy. Abychom neděli stylově uzavřeli, jedeme do Holašovic na Jančiny zamilované kameny. Tam nás čeká překvapení - před kameny sedí pod stříškou samotný pan majitel, který vypráví celou historii, radí jak přistupovat ke kamenům a pak Vám s úsměvem prodá vstupenku za 35,- Kč.

Nějak mne to rozladilo. Něco je jinak. I při minulé návštěvě jsme do kasičky vhodili obnos - a větší, než platíme nyní, ale nemáme ze vstupného dobrý pocit. Kdo ví, jestli se tady ještě někdy zastavíme...

Cestička k Temelínu

Náladu nám zvedá skupinka angličanů, kteří prohlásí: "Proč jezdíme tady, když doma máme originální Stonehenge...".

Večer ještě navštívíme Milušku s Milanem a tím naše krátká dovolená končí. Škoda, že byla tak krátká...

Vytisknout stránku Vytisknout stránku2. 9. 2012, 20:39, zobrazeno 4674x, dnes 0x