Dolomity 2013 - Passo Campolongo

14.7. 2013
Arabba – Passo Campolongo – Rifugoi Bec de Roces – Rifugio Plan Boé – Arabba.

Náš hotel - Olympia

Pohled od hotelu na Arabbu. Je to opravdu malé městečko. Nenašli jsme zde ani obchod či bankomat. Ale pravda, moc jsme nehledali...

Po více než šestnácti hodinách cesty bez možnosti umytí a odpočinutí vyrážíme v 9:45 z Arabby (1 602 m n. m.) prudkým kamenitým chodníčkem směr Passo Campolongo (1 875 m n. m.). V průsmyku chvíli postojíme u hotelu a zase stoupáme kamenitou prudkou cestou k horní stanici lanovky k chatě Rifugio Bec de Roces (2 150 m n. m.)

Takže jsme vystoupali 548 m. Odměnou nám je nádherný výhled jak na masiv Sella těsně za námi, tak na Marmoládu, Sorapis, Monte Cavallo a další vrcholy. Konečně jsme tady!!!
Musím přiznat, že na vrchol dorážíme jako poslední – máme ale vyfocené vstavače, úpolíny, hořce a hromadu dalších kytiček, o fotkách krajiny okolo nemluvě.

Na vrcholku v klidu posvačíme a pak začneme sestupovat zprudka dolů, až k chatě Plan Boé, kde si dáme pivo a v klidu odpočineme.

Bojová porada nad mapou a s pivem za 4,5 EUR

Sestup do Arabby je pak už otázkou necelé hodinky. Projdeme městem a kolem třetí hodiny dojdeme k hotelu. Tady už pro nás mají připravené pokoje. Ubytujeme se, dáme sprchu a pak šupneme do postele na dospání.

Večeře (19:00) je pro nás překvapením – jídlo začíná tím, že všichni si běží dát salát z baru. Pak nám donesou předkrm – parmskou šunku s vodním melounem. Je to zajímavá kombinace chutí! Pak dostáváme předkrm č. 2 – dávám si kombinací špaget a těstovinových taštiček se špenátem (celkem jsou 3 druhy). Další chod si také můžeme vybrat ze tří variant – já si dám hovězí plátek se zelenými lusky. Nakonec nám přináší dezert – zmrzlinu nebo ovoce – zase asi ve čtyřech variantách. K tomu jsme si koupili bílé víno... No večeře trvala skoro hodinu a půl a jsme všichni totálně plní.

Rodiče nás učili, že u jídla se nemluví a za stolem se sedí do té doby, než se vše co máte na talíři sní. Tady to je naopak – u jídla se diskutuje a jí se jen na chuť – dojídat se nemusí a po pravdě to ani nejde. Po večeři se už jen dokulíme do postele a jdeme dospat dlouhou cestu.

Návrat na úvodní stránku Dolomity 2013, nebo pokračovat na další den naší cesty - Padone, Porta Vescovo

Passo Campalongo

Vytisknout stránku Vytisknout stránku7. 8. 2013, 17:38, zobrazeno 3382x, dnes 0x