Dolomity 2013 - Sass Pordoi

19. 7. 2013
Passo Pordoi - Sass Pordoi - úbočí Piz Boé - Passo Pordoi

V pátek nás čeká naše poslední cesta. Při pohledu z okna na Sass Becé a Padone vidíme jemné mráčky. No snad se už počasí po včerejšku umoudřilo...

Po snídani máme čas až do 10:00 hod, kdy se již sbalení na cestu domů přesunujeme do autobusu. Rozloučíme se s Arabbou a uděláme si poslední společnou fotku před hotelem. Pak se už náš autobusek pomaličku šine serpentinami na Passo Pordoi. Počasí nám zatím přeje, ale odpoledne má pršet.

Míša kupuje lístky a společně vyjíždíme lanovkou pro 65 lidí na Sass Pordoi. Kdyby mi někdo před sedmi lety řekl, že tu pojedu už po třetí, nikdy bych mu nevěřil. Ale je to tak - poprvé jsem tu byl sám s Jankou v roce 2006, podruhé s Ivanem a Janou v roce 2010 a nakonec dnes. Ovšem pokaždé to má své kouzlo.

Už při vystoupení z lanovky se potvrzují Ferdovy slova, že nahoře bude hodně sněhu. Na toto nejsme připravení - vysoké boty a hůlky byly z důvodu uložení kufrů do podpalubí autobusu již zabaleny a my jdeme jen nalehko.

Rychlonožky vyráží okamžitě v před směr Piz Boé, s námi zůstává Ferda a Marcelka s Lumírem. Nejprve jdeme ke kříži vedle lanovky a pak pozorujeme přípravu několika mladíků, kteří se chtějí vrhnout dolů s padákem. Seskoků se nedočkáme, jen pozorujeme jak visí na hraně srázu držíce se lana a házejí dolů kameny.

Pak scházíme k chatě Forcella Pordoi - skoro celou cestu jdeme ve sněhu a jsme rádi, že jsme se nerozhodli jít nahoru. To bude o ústa... U chaty sledujeme sestup několika odvážlivců suťovým polem dolů na Sass Pordoi. Minule to šli dolů Marcelka s Lumírem. Jen s tím rozdílem, že nyní musí odvážlivci slanit nějakých 100 m po sněhovém jazyku. Bez přidržení se lana by nebyli schopni sejít dolů.

U chaty se Ferda vrací na místo činu - jdu ho vyfotit u kadibudky přivázané ve svahu - stejně jako při naší minulé návštěvě. Od minula zde přibyla ještě jedna atrakce - místní kuchař si zde chová malé vietnamské prasátko, které bydlí na svahu nad kadibudkou.

Rozhodujeme se dojít k chatě Rifugio Boé, u které jsme minule nemohli chytit světlo. Cestu ale končíme po zralé úvaze asi 20 minut před cílem - před přechodem dlouhého sněhového pole v prudkém kotli. Sníh se nepříjemně boří a ujetí z tohoto svahu by znamenalo velký průšvih. Chvíli ještě pozorujeme turisty jdoucí tímto splazem - ti s hůlkami jdou většinou v pohodě, jeden turista bez hůlek jde naopak značně vrávoravě, neustále klouže a visí na svahu nad sebou. A jelikož by jsme toto místo museli jít tam i zpět, rozhodujeme se vrátit.

Konec naší cesty u modrého moře - či spíš mokrého sněhu v konzistenci husté kaše. Tudy cesta nevede - to je na utopení.

Po návratu k lanovce se nasvačíme, pokocháme se výhledem a sjedeme dolů Na Passu si lehneme do trávy a odpočíváme. Nádherný závěr dovolené!

Před pátou se usazujeme v autobuse - právě v čas - ze strany od Arabby se ženou černé mraky a hřmí. Déšť na sebe nedá dlouho čekat. A tak se s Dolomity loučíme deštěm.

Zpět na úvodní stranu Dolomity 2013

Piz Boé

Vytisknout stránku Vytisknout stránku7. 8. 2013, 18:03, zobrazeno 4536x, dnes 0x