Ani v březnu jsme neseděli doma, ale vyráželi jsme do přírody za keškami a za odpočinkem. Pustit z hlavy starosti z práce je potřeba, abychom se z toho nezbláznili...

11. 3. 2022 - Halda Ostrava -  Přívoz

Páteční odpoledne hledáme nějakou krátkou vycházku, abychom nezatměli. Rozhodneme se dobýt kešku na haldě v Přívoze. Není běžně přístupná, třeba jako EMA a ani není tak vysoká. Výstup na ni je krátký, ale hodně příkrý. Po dešti bych do toho určitě nešel.

Už z prvního výhledu se můžeme kochat pohledem na Ostravici a Muglinovský kopec s věžemi vodáren. Více vpravo je pak vidět i Halda Ema (306 m n.m.)

Pohled na radnici, v pozadí Lysá Hora.

Z vrcholu Přívozské haldy (272 m n. m.), pohled na hlavní vlakové nádraží.

Sestup dolů z haldy po odlovení místní kešky byl náročnější, než výstup - tedy nahoru jsme se více zadýchali, ale dolů to bylo nebezpečnější. Sráz je prudký a povrch pod nohama hodně sypký.

20. 3. 2022 - Košatka

Je neděle a my chceme ještě odpoledne najít krátkou podvečerní trasu do přírody. A tak nám přijde vhod Jankou vyluštěný Milhrův "Geokočár reálného socializmu v Košatce".

Jaro je tady!

Jelikož už máme všechny Milhrovy geokočáry v okolí odloveny, je procházka vcelku krátká a nenáročná.

img_4418.jpg  img_4419.jpg  img_4424.jpg

24. 3. 2022 - Podél Bílovky

I čtvrteční odpoledne může být vhodné pro výlet. Janka se vrátila z práce dříve a v rámci mých vycházek mne vytahuje na krátkou procházku mezi Bravantice a Petřvaldík. Chce odlovit pár kešek podél říčky Bílovky. Některé už máme na druhé straně jejího toku odlovené, tak jdeme pokračovat. Jen ať nezapomenu - 19. 3. 2022 jsem zhučel ze žebříku při střihání třešní a přivodil si lehký otřes mozku. Šikulka, co?

img_4437.jpg  img_4466.jpg

Takovéto plnokvěté sněženky jsme ještě ve volné přírodě nepotkali...

img_4524.jpg   img_4528.jpg

V jednom místě bylo potřeba Bílovku přebrodit. Janka neohroženě sundává boty a vrhá se do ledové vody. Co by pro kešku neudělala!!!

Na dolní úvrati se dostáváme na místo křížení dvou potoků. Je to taková málo potkávaná anomálie, ale v okolí je jich více...

Tady vidíte jeden potok - teče z leva do prava a vlévá se asi o 200 m dále do Bílovky. Druhý potok vede nad prvním a pokračuje směrem k Petřvaldíku.

Pohled z druhé strany - vodorovný potok podtéká ten na obrázku svislý.

Ještě jednou Bílovka a krásný "šrafovaný" odraz ve vodě.

27. 3. 2022 - Soutok Odry a Olzy

Je tady zase neděle a my se po obědě chceme kousek projít. Popojíždíme vozítkem až za Bohumín - zastavujeme u místa s názvem Přístav. A on tady přístav opravdu kdysi byl. O kousek dál dokonce zůstaly zbytky portálových jeřábů pro výkladku materiálu - ovšem na Polské staně. Navštívili jsme je před dvěmi lety při lovení biltem v okolí Rybnika.

Břehy jsou zpevněny železnými piloty, aby je Odra nebrala s sebou.

Pak popojíždíme jen pár metrů dál, do vesničky o pár číslech se jménem Kopytov. Zastavujeme u požární zbrojnice na nejmenším náměstí v Čechách, na Moravě a ve Slezsku, nesoucí honosné jméno Náměstí Sv. Floriána.

Odtud již pokračujeme pěšky do neužšího cípu naší republiky v okolí. Je to takové zvláštní místo - stékají se zde dvě hraniční řeky - větší a hlubší Odra - ta přitéká zleva, a pak Olše, polsky Olza - ta zprava. Tvoří tak špičku, na kterou když se postavíte, jste obklíčeni Polskem :)

Ještě pořád Čechy.

Vlevo i vpravo Polsko

A jsme na špici - jak na Titaniku. Je to kouzelné místo. Má zvláštní, poklidnou energii.
V pozadí na řekou je dálniční most a hned pod ním jde vidět kousek konstrukce jeřábu, o které jsem psal výše.

Jen pro zajímavost - takto to vypadá na mapě.

Vytisknout stránku Vytisknout stránku30. 3. 2022, 18:31, zobrazeno 590x, dnes 0x