A je tady začátek podzimu. Venku je stále krásně - slunečný podzim začíná být tradicí. Oteplování už nikdo neukecá...

8. 10. 2023 Kešky na konečné tramvaje v Zátiší

Nedělní den sedáme na tramvajku a vyrážíme na konečnou do Zátiší. Jdeme vlastně jen pro jednu kešku. Ale pěkně vyčůranou.

Prvně se musíme prodrat houštím a pralesem - vše je mokré od nočního deště.

Potkáme mimozemšťany

Abychom nalezli tuto obr schránku. A teď hledejte:

Trpělivost přináší růže.

Nakonec najdeme finální souřadnice, které nás vedou nazpět ke konečné tramvaje. Odlovíme finálku a Janka zjistí, že cestou někde ztratila propisku. No alespoň se budou mít srnky čím logovat. Vracíme se k tramvaji, popojedeme na smyčku a odtud míříme pěšky domů. Cestou si zajdeme ke Stáňatům na pokec a sklenku vína. Pěkné nedělní odpoledne.

15. 10. 2023 Kešky Kunín

Další neděli sedáme do vozítka a jdeme odlovit Lumisovu kulišárnu. Jeho kešky jsou většinou záludně schované - třeba navrtaný kus dřeva pohozený v lese na zemi...

Parkujeme u zámku v Kuníně, projdeme si oboru a podíváme se do kuželny:

Pak míříme na kopeček za Kunínem pro Lumisovku. Před vrcholem nás předjíždí Hanka. Sejdeme se na zadaných souřadnicích a hledáme. Po půl hodině to vzdáváme a Hanka volá předešlé nálezkyni. Posloucháme dialog:

"Jsi u stromu?"
"Jsem."
"Vedle je malý stromek."
"Je."
"U paty malého najdeš ořech!"
"Ten mám v kapse!!!!!!"

Propukneme v hurónský smích. My hledáme něco, co shánčlivá hospodyňka našla jako první a schovala do Vánočního cukroví. To, že široko daleko není žádný ořešák, ji v tu chvíli vůbec nenapadlo. Chodí doma po zahradě a sbírá ořechy, tady to udělala stejně.

Lumisova kulišárna

Voláme Standovi, ať si tady zajde, že mu pak prozradíme, co se nám přihodilo. Za pár dnů volá: "Nic neříkejte. Po půl hodině hledání říkám Helence - ukaž ten ořech, co sis schovala do kapsy!" To jsme zvědaví, kdo si ořech donese až domů a pokusí se jej rozmačkat louskáčkem!

Poslední zastávka pro kešku u hřbitova.

18. 10. 2023 Brumov - Bylnice.

Tento týden máme mít dovolenou v Čechách. Jak se říká: "Chceš Pána Boha rozesmát? Řekni mu své plány".
Náš plán byl jít v pondělí do práce a pak v úterý vyrazit směr Milešovka. V pondělí ráno dostávám zprávu od Radka - jsem nemocný, mám teploty, beru si nemocenskou. A je vymalováno, zůstáváme doma. Nakonec - díky tomu, že je extrémně málo práce se trháme alespoň na dva dny.

V úterý večer popojíždíme k Marcelke a Lumčovi a ve středu ráno vyrážíme na kešky do Brumova - Bylnice. Je krásně modré nebe, ale teplota klesá pod 10°C.

Zahříváme se stoupáním do kopce.

Na začátku máme pocit, že celou trasu nemůžeme stihnout. Jednotlivé keše série jsou dost daleko od sebe a Luma s nadsázkou říká, že owner to projel na motorce a nás honí pěšky. Když se vyšplháme na první vrcholek, mám obě merino trička úplně propocené. Fleece mikina s garantovanou paropropustností drží vodu na vnitřní straně. Nějak nefunguje. Mám naštěstí v batohu vrchní tenkou péřovou buntu. Oblékám si ji a chvíli mne ještě třepe zima. Přidávám do kroku a za chvíli je teplo a vlhkost už necítím. To je dobrá kombinace - teplo a propustnost potu.

Ocúny - podzim je tady!

U Hložecké kaple se cesta láme. Začínáme setupovat a kešky jsou blíže k sobě, takže cesta vypadá kratší a určitě ji stihneme dojít.

Matky pod Matkou

Nazpět k autům se dostáváme až před šetou večer. Ještě chvíli se motáme kolem náměstí a lovíme Labky a kešky. Nakonec sedáme do auta a vracíme se do Bordovic.

Nakonec to byl pěkný výlet s 19 kilometry a skoro šesti sty metry převýšení.

19. 10. 2023 Kešky nad Zubřím

Druhý den ráno prší. Přemýšlíme, kam vyrazíme. Pro jistotu nehledáme něco dlouhého - vyrážíme do Rožnova, kde se před mrholením schováme do Světa kamenů:

Než se pokocháme krásou nerostů, přestává pršet. A tak popojíždíme ke kapli sv. Ducha nad Zubřím, kde parkujeme a vyrážíme směr Boňkov. Okolo jsou samostatně roztroušeny staré chaloupky. U jedné z nich si sedáme na zápraží a obědváme. Děkujeme místním za pěkný odpočinek. Je tady nádherný klid.

Zimní výbava se šikne, je chladno, ale barvy jsou nádherné. Uděláme oblouk, kdy po zdolání vrcholku Hradištěk sestoupíme do údolí k Romanovskému potoku a po cestě se vracíme nazpět ke kapli. Pak zjistíme, že jsme v družném hovoru zapomněli vypočítat a odlovit bonusovou keš. A tak se vracíme k posezení, kde necháváme děvčata s Lumou pokračujeme nazpět až ke kešce. Do prudkého kopce se vrhá Luma a hází mi dolů nádhernou schránku:

Pak už jen dojdeme ke kapli k autu a vracíme se do Bordovic a pak domů. Naši podzimní dovolenou máme za sebou. Ale byla krásná!

28. 10. 2023 Bouzov s Raduškou

Trochu předčasně se vydáváme do Paseky na Dušičky. Cestou naložíme v Litovli Radušku, na hřbitově posvítíme rodičům a prarodičům, podravíme Peťku s Míšou a pak míříme do Losin na termály. Když jsme kousek před Šumperkem, dívám se na mobil, který mi hlásí 104% obsazenost termálů. No čekat, abychom se postavili do horké vody opravdu nemusíme. A tak měníme plány, otáčíme vozítko a jedeme na místo, které už si slibujeme navštívit dlouho:

Pohádkový hrad Bouzov

Zaplatíme si prohlídku hradu a pak ještě - jako druhé kolo si vyjdem na věž. Je to nádherný hrad, stojí za prohlídku.

Bouzov Bouzov Bouzov Bouzov Bouzov Bouzov Bouzov

Po prohlídce hradu sejdeme i do podhradí, kde chceme navštívit trojského koně, ale prostor je již uzavřen. Ukončena sezóna. Jó, to z našich dubnových výletů dobře známe.

Bouzov Bouzov Bouzov Bouzov Bouzov Bouzov Bouzov Bouzov Bouzov

Chceme si někde zajít na pozdní oběd, ale Raduška nedá jinak, než že musíme k ní domů, kde pro  nás připravila segedínský guláš speciál. A tak míříme do Litovle na jídlo a pak už domů. Termály jsme nestihli, ale vynahradili jsme si to krásnou procházkou na Bouzově.

29. 10. 2023 Kešky na Prajzské

Nedělní výlet s Marcelkou a Lumírem - jedeme kousek za Hať, kde parkujeme "U Huberta" a odtud se vydáváme na sběr keší:

31. 10. 2023 - Halloweenský event v parku u hvězdárny

Strašidelný výlet do nočního parku na event. Tma, déšť a sychravo - to je správný halloween! A logbook je taky dobrý.

Vytisknout stránku Vytisknout stránku30. 10. 2023, 11:24, zobrazeno 166x, dnes 0x