Janka má touhu navštívit poslední z nejzazších míst naší zemičky. Byli jsme na nejvýchodnějším, nejzápadnějším a nejsevernějším bodě ČR. Teď nás čeká nejjižnější.

Na cestu vyrážíme už ve středu ráno. Máme v plánu odlovit pár keší cestou a tak jedeme hodně mimo dálnice a užíváme si nádherný den.

První větší zastávkou je vyluštěná mysterka s hromadou srdíček. A právem. Je na nádherném místě a její provedení je fantastické. Od teď máme mimo "Pátého elementu" na pomyslném zlatém místě ještě tuto krásku s názvem "Za humny". Owneři si s ní dali ohromnou práci a já ji přeji dlouhý život, během kterého bude dělat všem kačerům radost. Velkou. Nejen tím, že ji vyluští, ale hlavně tím, že se jí podaří otevřít a dostat se k pokladu.

Odlovíme ještě sérii věnovanou superhrdinům a míříme dál. Janka chce ještě jeden unikát - kešku ukrytou v lesích, kterou ale z důvodu přechodu na bezkontaktní nabíjení telefonu nedáme. Chybí nám správný kablík - no příště se musíme lépe připravit. Do Třeboně přijíždíme až večer, ještě stihneme zajít za tetou a s Jituškou, Toníkem a Evkou na večeři a je po nádherném dni.

Jak dobře víme, zákony schválnosti fungují spolehlivě. V noci se necítím dobře a stoupá mi teplota. A tak další den strávím v posteli. Janka bere Jitušku s Libuškou a vyrážejí za Budějice, kde se k nim přidává i Miška a jdou lovit dvě série kešek. Já se zatím kurýruju. V pátek dopoledne si zajdeme na krátkou procházku po Třeboni a sedáme si na zákusek a kávu. V tu chvíli mi volá maminka, že Emča dostal zástavu a leží v nemocnici. S těžkou hlavou balíme věci a vyrážíme do Budějic, kde máme v plánu projít náměstí a okolí. Večer se s Hudíky s Kíťou a malou Emou setkáváme ve Vyšším Brodě. Máme pro sebe celý rodinný domek, krásně vybavený, se spoustou komfortu.

V sobotu ráno se vydáváme na Opatskou stezku. Ta ale není uzpůsobena pro kočárky a tak se po krátkém úseku loučíme se zbytkem party a pokračujeme sami kolem vodopádů sv. Wolfganga na Menší Vltavici na Vyklestilku. Tam musíme vyšplhat na skály, abychom ulovili místní kešku. Dobrodrůžo! Odtud sejdeme opět na Opatskou stezku a vracíme se do Vyššího Brodu.

Opatská stezka Opatská stezka Opatská stezka Opatská stezka Opatská stezka Opatská stezka Opatská stezka Opatská stezka Opatská stezka Opatská stezka Opatská stezka Opatská stezka Opatská stezka Opatská stezka

Zajdeme si na včeři v místní restauraci, já si dám segedín, Janka rybu. Dostanu jídlo zahušťené smetanou s kopcem šlehačky navrch. To je něco na mou laktózovou intoleranci. Nimrám se v jídle a vybírám pro mne jedlá sousta s obavami, jak dopadnu večer. Nakonec má těžkou noc Janka. No máme to smůlu.

V neděli se chceme zastavit na prohlídku kláštera. Máme ovšem smůlu - státní hrady a zámky mají zavřeno v pondělí. Mniši ovšem světí neděli. Takže je zavřeno. Proto se loučíme s rodinou a míříme o pár kilometrů jižněji, přes hranice do Rakouska. Pak stačí ujít pár metrů a jsme na jižním pólu ČR:

Cestu domů opět plánujeme mimo dálnice - po okreskách - zkratkou - je to dál, za to horší cesta. Ne - je to blíž, ale domů se dostáváme až skoro po sedmi hodinách. Nemůže za to cesta, ale naše zastávky po keškách. Byl to prodloužený víkend plný nemocí a zvratů. Asi se do Vyššího Brodu budeme muset vrátit ještě jednou, na delší dobu, abychom si stihli prohlédnout klášter i krásné okolí.

Pár kousků odlovených cestou domů.