Tak jako každý měsíc vkládáme i za září 2022 naše výpady za keškami v souhrnném podání.

3. 9. 2022 Kešky pod Travným

V pátek večer přemýšlíme, jak naložíme se slunce slibující sobotou. Chybí nám Lum a Marc, se kterými běháme po horách a tak se musíme rozhodnout sami. Hledám nějakou lehkou trasu se sérií kešek - tak to mám nejraději. Projít si pěknou přírodou krásnou trasu, která tvoří oblouček z bodu A do bodu A, a odlovit u toho pár kešek... A tak nalézám trail na úbočí Travného.

Parkujeme u obecního úřadu v Krásné a po žluté turistické značce se drápeme 200 m převýšení na Přelač. Je horko a dusno - začátek nám dá docela zabrat... Kousek od odbočky k Hájence potkáváme turistku nesoucí v ruce nádherné křemenáče. Janka ji hned vlepí do tváře, že to je od ní tedy velká provokace! Načež mizí v lese. Ale nic. Ani houbička...

U hájenky hledáme kešku, a nalézáme dvě děti s mamminkou a prarodiči nad schránkou.
Tady je log, který k této kešce napsala Janka:

Dnes jsme vyrazili na procházku do přírody. Tom vybral sérii keší na úbočí Travného a tak jsme po snídani vyrazili. Před Frýdkem nás zmatená a neznalá navigace navedla na nový obchvat Frýdku - kam jsme tedy vůbec nepotřebovali :) , ale zase jsme úplně poprvé prozkoumali novou cestu. Nakonec jsme do Krásné v pořádku dorazili a mohli jsme se vydat na cestu.
Cesta příjemně ubíhala a my si užívali klidné přírody a příjemného pozdně letního počasí.
Našlapali jsme pouhých 15 km s převýšením 600 m, ale k vozítku jsme dorazili uťapkaní tak akorát.
Děkujeme fcbtomas za zpříjemnění naší procházky veselými žlutými smajlíky.

Ke keši: u schránky jsme potkali rodinku mudlů s dětmi, kteří se zrovna zapisovali do "deníčku" a kontrolovali svou minulou návštěvu. Prý schránku kdysi našli náhodou a od té doby ji vždy při cestě s dětmi kolem navštěvují. Nutno podotknout, že se k ní chovali jako zkušení vzorní kačeři..

Loučíme se s příjemnými mudly a pokračujeme dále za keškami. Chvílemi se nám otevírají krásné výhledy do údolí říčky Mohelnice a na protější Lysou Horu.

Opisujeme s cestou obrys Travného a neustále pozvolna stoupáme do kopce. Janka neustále pokukuje po houbách, ale nic! Máme prostě na houbičky smůlu.

Ovšem lesy jsou v okolí parádní. Přírodní rezervace Travný je tvořena hlavně z buků, jedlí a javorů klen. Nejcennější partie mají pralesní charakter. Pravidelně se zde vyskytují rysi i medvědi. No snad na nějakého nenarazíme.

Na nejvzdálenějším místě naší trasy zprudka vystoupáme na cestu "těsně" pod vrcholem travného.

Janka přemýšlí, že na vrcholu máme ještě jednu kešku. Na vrchol to je ale ještě 200 výškových metrů a jsme docela uťapkaní už teď, po skoro 600 m převýšení, a tak necháváme vrchol tetřevu hlušci a sestupujeme nazpět dolů.

Odměnou je nám pár malých křemenáčků přesně v těch místech, kde jsme ráno potkali turistku s jejich velkými sourozenci. Ty nejmenší necháme na dorost, větší si bereme na nedělní smaženici...

17. 9. 2022 - Chuchelná a Kylešovice

V sobotu se rozhodujeme spojit po dlouhé době svou cestu s Marcelkou a pak i s Lumčou. Marcelku nakládáme do našeho geovozítka a jedeme do Kylešovic na odlov několika Opavských biltem.

Log u kešky:
Na dnešek rosničky hlásily od 17. hodiny déšť a ráno ještě přidaly přeháňku na brzké odpoledne. Jenže zkušenost z poslední doby je taková, že je nejjistější kouknout na oblohu a přibalit deštník nebo pláštěnku, kdyby přeci jen něco a vyrazit ven, protože jsou holky zelené nějaké pokažené a moc jim ta předpověď nevychází. Většinou.
A tak jsme dnes po ránu zavolali naši kamarádku, jestli s námi vyrazí na keškovací procházku a my bychom ji pak doprovodili za Lumčou do Chuchelné. Batůžky nabalit, biltemu do auta a jedeme.
V pohodě jsme procházeli nenáročný okruh sedmi místních biltemek a protože je náš rybářský prut z těch delších, nebyl s odlovem žádný problém. Jen někdy najít tu správnou větev :o)
Cestou jsme ještě podebatovali s místním kynologem, který zaznamenal zvýšený pohyb na pěšině o které se domníval, že je tak zapomenutá, že kdyby přišel náhodou k nějakému úrazu, tak jej nikdo nenajde... Naštěstí existuje geocaching :o)
Prošli jsme si okruh, zastavili se u schránky bývalého koupaliště Kylešovice, dali si výborný oběd na mlýně, odlovili nedalekou mysterku Bohuslav Grabovský a vyrazili do Chuchelné.
Děkujeme kološek za pozvání. Moc rádi jsme se prošli a doplnili svoji mapku o další veselé smajlíky.

Jdeme na oběd na Panský mlýn..

... a děvčata mi dělají zlatou bránu.

V Mlýně mají vlastní pivovar s hromadou piv, medvěda a výborné jídlo!

Pak popojedeme do Chuchelné a vytáhneme ven od rehabilitací našeho Lumču. Projdeme se kolem kaple a kostela, nenavštívíme muzeum - to příště a také neodlovíme místní kešku. Někdo ji zcizil...

Už se těšíme, až zase společně vyrazíme na výlety. Lumo makej, ať si co nejrychleji fit a schopný nám zase natrhnout triko do každého kopce!

Vytisknout stránku Vytisknout stránku30. 9. 2022, 11:02, zobrazeno 405x, dnes 0x