Po začátku víkendu v Harrachově s kolegy se přesunuji za zbytkem rodiny do kouzelného Hruboskalska.

Janka s Bárou a Tomem mě v sobotu odpoledne vyzvedávají v penzionu SchäferJanka mi po dlouhé trase ráda předává volant a společně míříme do Turnova, přesněji do Pelešan, kde se scházíme s druhou půlkou výpravy - Jitkou a Slávkem. Ubytováni jsme v penzionu u Koubusů - v Okále. Ubytování je určitě pěkné - v patře... My ale míříme do podzemí. Nahoře bydlí tlupa děti s tatínky a nad hlavou nám řádí jak malé tornádo. Chvílemi na sebe musíme křičet, abychom se vůbec slyšeli. Oproti ubytování v u Schäferů je to tady hodně spartánské, ale jdeme se tady jen vyspat, tak to moc neřešíme - v noci snad i děti budou spát a bude klid...

Vedle našeho ubytování mají Koubusovi i svou rybí restauraci, což dělá dobře Třeboňákům i Jance. Já už to mám s výběrem horší...

Chobotnice s čočkou

Druhý den ráno necháváme odpočívající tatínky a řádící děti za sebou a vyrážíme na celodenní tůru. Jdeme od penzionu pěšky na červenou turistickou značku a po ní na skalní vyhlídku Hlavatice. Je odsud krásný výhled na Turnovsko. Pak po červené pokračujeme až k hradu Valdštejn.

Chvíli koketujeme s tím, že půjdeme na prohlídku, ale ostatním se moc nechce, tak si jen chvíli sedneme k místní restauraci, dáme si kafe a pak pokračujeme až k odbočce na modrou značku, po níž se spouštíme dolů na dno mezi skály. Kolem se tyčí vysoké skalní masivy a mezi nimi se vine cestička nahoru dolů, k vyhlídkám, skalním průchodům a zastavením. Nádherná cesta.
Celí uťapkaní dojdeme k rozcestí Antonínův pramen. Tady si sedáme na svačinu a posilněni pokračujeme dále.

Podél symbolického hřbitova horolezců vyjdeme na nádhernou Mariánskou vyhlídku. V dálce se tyčí na kopci Trosky, kousek před námi zámek Hrubá skála. Nádherné a silné místo. Kousek od nás na kameni sedí pan král. Požádáme jeho královnu o společnou fotografii:

Pak už nás čeká cesta nazpět po červené značce. Cestou míjíme jednu vyhlídku krásnější než druhou. POslední kilometry už motám nohama. Celý týden bojuji s rýmečkou a teď to na mne dolehlo. Večer už uléhám s teplotou.

V pondělí vyklízíme pokoje a míříme nazpět k domovu. Cestou se zastavíme v Hradci ukázat dětem akvárium. Byli jsme tu už před dlouhou dobou, tak se tady rádi opět zastavíme.

Hruboskalsko

Vytisknout stránku Vytisknout stránku27. 10. 2019, 18:40, zobrazeno 1657x, dnes 0x