A je tady první společný den s Marcelkou a Lumírem. V plánu je vyrazit kousek za České Budějovice (směrem od Jedovar) a odlovit celkem tři série keší.

Máme na to dva dny, tak to snad v tom nastávajícím horku dáme. Ano, počasí má být opět velmi horké, s teplotami atakujícími hranici 30°C. Ale jdeme do lesa, tak tam to bude určitě snazší - tedy chladnější.

Na první den si plánujeme odlovit sérii od Mišky a Toma "GASTRO - koření". Objížďkami a ucpanými Budějicemi projíždíme do Třebína, kde parkujeme našeho oře u místního mini rybníčku a vyrážíme. Vše odsejpá kešku za keškou a my tušíme, že dnes vše naplánované dáme. A že jsme si toho nenaplánovali málo! Teploty stoupají a my za chvíli máme celých deset kousků koření i s bonusem. Cestou odlovíme kešku pojmenovanou dle místa kde dlíme a průběžně pokračujeme na druhou dnešní sérii s názvy letadel II. světové války. Tady už začne přihořívat - jak teplotně, tak množstvím. Celá tato série vytvořená tak, že se dá jít okruhem (chvála přírodo) a tvoří ji 29 schránek.

Letadlo jsme neviděli ani jedno, jen takovéto "vrtulníky"

Série nás zavede i k místnímu letišti, o kterém nemáme ani tušení. Ještě pře pár lety (pro nás před pár...) zde bylo vojenské letiště a pro jeho obsluhu a osádku se tady stavělo malé sídliště, ze kterého už zbyly jen sutiny paneláků. Takové neměsto duchů...

Letiště vpravo dole, město duchů vlevo nahoře.

Přistávací plocha míří za kopec dolů.

Teplo vrcholí a my se konečně začínáme otáčet směrem nazpět. Míjíme samá pro mne dobře známá jména - Lockheed P - 38 Lightning, Messerschmitt BF 109, Messerschmitt BF 110, North American P - 51 Mustang, Supermarine Spitfire. Aby ne známá - všechna jmenovaná letadla mi totiž visí na stěně mé trucovny, pánského budoáru a modelářské dílny:

Ale nazpět k naší cestě. Docela ucaprtaní se vracíme k našemu rybníčku a zaparkovanému govozu. Máme za sebou jednačtyřicet kousků a máme toho tak akorát - jedeme do Jedovar - pro dnešek kešek stačilo!

Je tady další ráno a včerejší pochodování jdeme přiživit další cestou. Posilníme se boží snídaní paní domácí a společně vyjíždíme směr Dubné. Auto parkujeme kousek od rybníku s názvem Velký Hajský a před námi je druhé GASTRO - tentokrát s přídomkem MASO. A je to maso. Parádní schránky jedna za druhou.

Některé najít je pěkný oříšek!

Kachní maso třeba plave na vodě...

Entomofagie - čili využití hmyzu jako potraviny má také příznačnou schránku.

Největší úspěch má však schránka na maso kozí. Tedy alespoň pro mužskou část osazenstva. Aby ne, že?

Luxusní je samozřejmě i bonusovka. Ideální místo na svačinu (ne vegetariánskou :)

Cestou odlovíme u Dubenské Dubisko - opravdu parádní kousek (ten strom!)

Dvacet keší v řadě pro nás ale není dost. Proto se vracíme k přibližovadlu a míříme přes Jedovary do Petříkova, kde odlovíme další sérii Ptačí nájemníci s jedenácti kousky a jednou místní navíc...

Místo je to půvabné až úžasné. Mezi rybníky...

Nakonec máme za sebou opět 32 kousků v nádherné přírodě:

Společné zobrazení séri Gastro - Maso - vlevo, Gastro - Koření vpravo nahoře a Letadla vpravo dole.

Dva parádní kačerské dny máme za sebou. Jsme parádně uťapkaní, ojezení kmyzem a ošleháni travou. Ale spokojení. Parádní hledáníčko. Díky owneři!

Titulka: Dovolená v Jedovarech
Den první: Makové pole a Jaroměřice nad Rokytnou
Den druhý: Za LABkami do Českých Budějovic
Den třetí: Kešky u Českého Krumlova
Den čtvrtý a pátý: K Budějicím na koření a letadla + Maso a Ptačí nájemníci
Den šestý: Rozhledna Hradišťský vrch, Červené blato a Kraví Hora
Den sedmý: PETky, Pátý element a hrad Kámen

Vytisknout stránku Vytisknout stránku17. 6. 2021, 20:07, zobrazeno 913x, dnes 0x