Je ráno po páté hodině a my se budíme - dovolená, nedovolená. Nebo právě proto, že je dovolená? Musíme si ji totiž pořádně užít!

Po rychlé snídani balímé své saky paky, nakládáme do přibližovadla Jitušku a o půl sedmé ráno ji vysazujeme v Českých Budějovicích - někdo prostě pracovat musí, ale my to nejsme!
Chystá se další nádherný sluneční den a nám začal druhý den dovolené. Našim cílem je odlovení LAB keší v centru Budějic a okolí. Parkujeme u Kauflandu a jdeme na kafe na sousedící benzinku. Město už začíná tepat svůj zrychlený ranní rytmus.

Jsme na dnešní den dobře připraveni - máme bojový plán - a ne ledajaký! Mapu máme zaškrtanou jednotlivými zastaveními, cestu pečlivě naplánovanou bod po bodu. Když už tu jsme, ať to tu pěkně vyčistíme!

Je zvláštní pochodovat tak brzo ráno po městě a nemuset spěchat do práce. Divocí budějovičáci využívají hodně kola a vůbec se s tím neserou. Uprostřed parku kolem vás prosviští tak, že nestačíte uskakovat. A všichni. No co, ať spěchají, my nemusíme! Plníme plán bod po bodu a cestou v parku potkáváme párek kačerů. Dělají to samé co my, ale jinou trasou. Během dne je potkáme ještě několikrát a srdečně na sebe pokřikujeme :)

Pohodička v parku

Ubytování v centru na hausbótu - trochu výstavní síň, ale moc pěkné!

Toto místo patří k energeticky nejsilnějším v Českých Budějovicích. Prazvláštně rostoucí lípa nad vodou s výklenkovou kapličkou sv. Jana Nepomuckého za Solnicí. Chvíli zde stojíme a ruce nám brní a chtějí se zvednout a oblakům... Nádherné místo!

Železná panna

Tři hvězdy u planetária na soutoku Vltavy a Malše

Janka na houpacím mostě. Ač vypadá masivně, vlní se více než voda pod ním - ta se skoro nehne.

V poledne dojdeme k Černé věži na náměstí Přemysla Otakara II. Vyšplháme se nahoru kolem zvonů snad jen minutu před tím, než začnou vyzvánět. Seshora je nádherný výhled:

Náměstí se Samsonovou kašnou v pravé poledne

Přemlouváme paní pokladní v nejvyšším patře, aby nám sem dala dvě stoličky, kafíčko a že tady zůstaneme do večera. Bohu žel to nejde, ale stálo by to za to!

Z druhé strany věže je výhled na tři monumety - hotel Clarion, zámek Hlubokou a za nimi věže jaderné elektrárny Temelín.
Na oběd se zastavíme v bistru Cobliha na Panské ulici a Janka se rozplývá nad salátem se sýrem a jahodami. Tak jednoduché a tak dobré! A pivo Březí Koza je také moc dobré. (Pivovar Vlachovo Březí)

Památník ČS letcům R.A.F.

Chvíli po obědě už jsme pěkně uťapkaní. Škoda, že jsem si nezapnul na hodinkách trasování, ta mapa by musela být famózní - lítali jsme po centru ja splašené vosy. Dojdeme si nakoupit do kauflandu něco na večeři a míříme do Jedovar na ubytování. Druhý den naší dovolené je za námi. A byl plodný! Alespoň co se bodů týká.

Titulka: Dovolená v Jedovarech
Den první: Makové pole a Jaroměřice nad Rokytnou
Den druhý: Za LABkami do Českých Budějovic
Den třetí: Kešky u Českého Krumlova
Den čtvrtý a pátý: K Budějicím na koření a letadla + Maso a Ptačí nájemníci
Den šestý: Rozhledna Hradišťský vrch, Červené blato a Kraví Hora
Den sedmý: PETky, Pátý element a hard Kámen

Vytisknout stránku Vytisknout stránku15. 6. 2021, 17:31, zobrazeno 928x, dnes 0x