Za tuto dovolenou musíme poděkovat Kačence a Sebimu, kteří nám ji dali k Vánocům jako dárek. A jsme za to velmi rádi - nic není lepší než krásné zážitky.

Celá akce začíná ve středu 22. 6. 2022. Jak stárneme, zjišťujeme, že každý máme nějaké činnosti, které neděláme rádi. Já nerad opouštím svou komfortní zónu - v tomto případě náš byt a známé okolí. Nechce se mi do neznáma. Zvláště pokud se jedná o zahraničí. Ač se na nová místa těším, musím překonat hodně nepříjemný pocit vykročit z domu do neznáma a do možných nebezpečí a komplikací. Stačí se jen vzdálit na pár kilometrů a nepříjemné pocity mizí a já se začínám těšit a užívat si.
Janka to má zase jinak - z domu odejde bez problémů, ale nesnáší balení věcí. Co si mám vzít s sebou? Nakonec to dopadne tak, že si většinu věcí veze domů nazpět nevyužitou.
A tak to řešíme vzájemnou pomocí. Já Jance naskládám do kufru všechny potřebné věci a ona si pak jen dodá pár těch na parádu. Na oplátku mne ona vytáhne ze dveří a pomůže mi odejít. My jsme ale dvojka, co?

Výlety na naší krátké dovolené:

Ráno nasedáme do našeho přibližovadla a vyrážíme směr Čechy. Bereme to okolo Olomouce, pak okólo Hradce v malý záhrá... sorry, prostě kolem Hradce Králové a první zastávku si děláme v Nymburce. Ten jsme chtěli navštívit již při loňské cestě do Hor Krušných, ale nestihli jsme to časově. Vlastně ani teď není tolik času, kolik bychom si přáli - ráno jsme si navzájem pomáhali trochu delší dobu, než by bylo vhodné a tak nám chybí nějaká ta hodina na poznání tohoto místa. Nakonec musíme z Nymburka utéct, abychom dojeli včas na ubytování.
Až po odjezdu z Nymburka voláme paní bytné, že to snad stihneme s malým zpožděním a ona nás ulkidňuje, že nemusíme spěchat - bydlí vedle a je doma. No že já nezavolal dříve!!!

Nakonec na místo našeho ubytování přijíždíme kolem šesté večer. Bydlíme ve vlastním domečku "Na Krásné ve Středohoří". Je umístěn kousek od vesničky Vlastislav a je tak trochu bokem. Na mapách píší jméno Chrástná, ale ceduli obce tu nenajdeme. Abychom se k ubytování dostali, musíme odbočit na rozbitou cestu, která možná kdysi viděla i asfalt, ale nyní to je jen štěrk a hromada výmolů. No ještě že máme SUV. Tato nepříjemnost trvá asi jen 500 m a zase jsme na asfaltu. Za chvili ale naše cesta končí - společně i se silnicí. Zastavujeme u malého domečku, který bude naším domovem na následujících pár dnů.

Sotva zastavíme, přichází paní domácí, která bydlí hned pod námi. Provádí nás po ubytování a my se vyptáváme na okolí. Jsme skoro na konci světa. Nad námi se klene kopeček Třešňovka (414 m n. m.), na kterém se pase stádo oveček a kousíček za námi pak vrchol Plešivec (477 m n. m.) Vyneseme si kufry, rozložíme si je v přízemí na rozkládací postel a jdeme se vybalit. Paní domácí nás upozorňuje, že schody do patra jsou hodně příkré, takže si klidně můžeme rozložit pohovku v přízemí a spát na ní. My jsme si ale pohovku obsadili kufry a zároveň chceme zkusit romantické podkroví krásně obložené dřevem (tady si stolař krásně pohrál, parádní práce!).

Ubytování Pod Třešňovkou Ubytování Pod Třešňovkou venkovní posezení Ubytování Pod Třešňovkou kuchyně a koupelna Ubytování Pod Třešňovkou II Ubytování Pod Třešňovkou hlavní místnost Podkorví IMG_7072

Výhled z podkroví na Vlastislav

Domeček má v přízemí malé zádveří a pak velkou obytnou místnost s jídelním stolem, pohovkou, malým kanapíčkem a s harmóniem, na které ale nikdo z nás neumí...

Za pokojem je malá plně vybavená kuchyňka s ledničkou, z druhé strany pak koupelnička s wc. V ní jsou také zvláštní dveře vedoucí na terasu se stolem a židlemi, lehátky i slunečníkem. Jak se na první pohled zdá divné jít z koupelny přímo ven, stanou se tyto dveře nejpoužívanější a nejoblíbenější ze všech dveří, co jich tu je.

A tak to většinou bývá - co se na první pohled zdá zvláštní a nepříjemné může být nakonec úžasné. Vzpomněli jsme si na okýnko vedoucí z našeho pokoje na balkón sousedů na naší dovolené na Krétě. Naštěstí byli sousedi Marcelka s Lumírem, a tak jsme k nim nakonec chodili na posezení na balkónku oknem (abychom nemuseli chodit naokolo) a také jsme si přes okýnko připíjeli příchodovkou po návratech z výletů. Prostě parádní okno! Tím to je oba moc zdravíme!!!

Paní domácí měla pravdu s příkrými schody do podkroví. Jsou zatočené a krátké. Nahoru se jde dobře, ale sestoupit dolů už je rozhodně složitější. Pokud bychom byli zbrklí, mohlo by jít i o ústa či jinou část těla... Druhou nevýhodou krásného podkroví je to, že se špatně větrá. Postel je mimo proudění vzduchu mezi okny a tak je tu v těchto vedrech hodně teplo. Ale i tak je to romantika.

Nad domem směrem k Třešňovce je další posezení určené na opékání buřtů nebo grilování. Takže tady opravdu domácí mysleli na všechno. Za chvíli se tady cítíme jako doma.

Nakonec se stane to, co se stává na každé dovolené - aspoň nám se to stává pravidelně - a myslím, že to znáte i vy. Než se stačíte rozkoukat a pořádně si to užít, je tady konec volna a opět se musíme vrátit do reality. Něco dobrého na tom ale je - zase se můžete vydat poznávat něco dalšího, krásného, a nebo vrátit zpět na místa, které známe a máme rádi.

My se balíme v neděli hned ráno a plánujeme si cestou domů prožít ještě pár zážitků - poznat místa, kde jsme ještě nikdy nebyli.

Život je cesta, po které musíme jít a tak je dobré na ní poznávat spoustu nového, abychom se měli čemu divit, něčím se nechat překvapovat a udivovat. Abychom byli jako malé děti pro které je vše nové, překvapivé a mají tak ten krásný pocit, že nikdy nic nemá skončit.

Hojnost živé vody vám všem přejí Jana a Tomáš

Zbytky hrádku Skalka a zřícenina hradu Košťálov
Panenský Týnec, Zichovec, Perúc a Libochovice
Na soutoku u Mělníka a potkali se u Kolína

Všechny fotografie na stránkách z Českého středohoří jsem fotil na mobilní telefon Apple iPhone 12 Pro MAX.

Vytisknout stránku Vytisknout stránku26. 6. 2022, 09:25, zobrazeno 1561x, dnes 2x